Obraz stanowi lewą część rozmontowanego tryptyku, który znajdował się w poprzednim kościele św. Walentego w Krempachach. Obecnie omawiane dzieło umieszczone jest na ścianie prezbiterium, a część środkowa znajduje się w nowszym ołtarzu głównym. Tryptyk zgodnie z sygnaturą, która umieszczono na jednej ze scen na kwaterze został wykonany w 1516 roku.
Lewe skrzydło tryptyku w kształcie stojącego prostokąta, podzielone poprzecznie na dwie kwatery. Na awersie w dolnej kwaterze św. Apolonia z obcęgami w prawej dłoni oraz św. Jan Chrzciciel z barankiem na księdze. W górnej kwaterze ukazani św. Sebastian ze strzałami w dłoniach oraz św. Wojciech przeszyty włócznią. Na rewersie w dolnej kwaterze scena Upadku pod krzyżem oraz data „1516”, w górnej kwaterze Chrystus przed Annaszem lub Kajfaszem. Na awersie rama profilowana, ozdobiona dekoracją imitującą skręcony sznur, od zewnątrz malowana na czerwono. Na rewersie rama prosta, srebrzona.
Umieszczona na kwaterze scena Upadku pod krzyżem oraz scena Biczowania z drugiego skrzydła zostały wykonane na podstawie rycin Hansa Schäufeleina z dzieła „Speculum passionis” Ulricha Pindera, które było wydane w Norymberdze w 1507 roku. Autor dzieła w kościele w Krempachach znacznie uprościł tło oraz zmniejszył liczbę postaci. Sceny te nasuwają skojarzenie z malarstwem ludowym. Podobne zabiegi upraszczania, wręcz wyraźnej prowincjonalizacji grafiki były często spotykane w pierwszej połowie XVI wieku.
Obraz stanowi lewą część rozmontowanego tryptyku, który znajdował się w poprzednim kościele św. Walentego w Krempachach. Obecnie omawiane dzieło umieszczone jest na ścianie prezbiterium, a część środkowa znajduje się w nowszym ołtarzu głównym. Tryptyk zgodnie z sygnaturą, którą umieszczono na jednej ze scen na kwaterze został wykonany w 1516 roku.
Maria Działo, "Lewe skrzydło tryptyku", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/lewe-skrzydlo-tryptyku