Obraz stanowi prawą część rozmontowanego tryptyku, który znajdował się w poprzednim kościele św. Walentego w Krempachach. Obecnie omawiane dzieło umieszczone jest na ścianie prezbiterium, a część środkowa znajduje się w nowszym ołtarzu głównym. Tryptyk zgodnie z sygnaturą, którą umieszczono na jednej ze scen na kwaterze został wykonany w 1516 roku.
Prawe skrzydło tryptyku w kształcie stojącego prostokąta, podzielone w poziomie na dwie kwatery. Na awersie w dolnej kwaterze przedstawienie trzech królów, prawdopodobnie św. Stefana, św. Emeryka i św. Władysława. W górnej kwaterze św. Wacław oraz św. Florian. Obaj ubrani w pełne zbroje oraz płaszcze, w dłoniach trzymają chorągwie. Na rewersie w dolnej kwaterze umieszczona jest scena Ukrzyżowania z Matką Boską oraz św. Janem Ewangelistą. W górnej kwaterze scena Biczowania. Na awersie rama profilowana, ozdobiona dekoracją imitującą skręcony sznur, od zewnątrz malowana na czerwono. Na rewersie rama prosta, srebrzona.
Umieszczona na kwaterze scena Biczowania oraz scena Upadek pod krzyżem z drugiego skrzydła zostały wykonane na podstawie rycin Hansa Schäufeleina z dzieła „Speculum passionis” Ulricha Pindera, które wydaoe w Norymberdze w 1507 roku. Autor dzieła w kościele w Krempachach znacznie uprościł tło oraz zmniejszył liczbę postaci. Sceny te nasuwają skojarzenie z malarstwem ludowym. Podobne zabiegi upraszczania, wręcz wyraźnej prowincjonalizacji grafiki były często spotykane w pierwszej połowie XVI wieku.
Obraz stanowi prawą część rozmontowanego tryptyku, który znajdował się w poprzednim kościele św. Walentego w Krempachach. Obecnie omawiane dzieło umieszczone jest na ścianie prezbiterium, a część środkowa znajduje się w nowszym ołtarzu głównym. Tryptyk zgodnie z sygnaturą, którą umieszczono na jednej ze scen na kwaterze został wykonany w 1516 roku.
Maria Działo, "Prawe skrzydło tryptyku", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/prawe-skrzydlo-tryptyku