Obraz został namalowany w latach sześćdziesiątych XX wieku przez Zdzisława Pabisiaka (1922-2009), bliskiego współpracownika Wiktora Zina, autora ołtarza.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta w rozbudowanej, profilowanej ramie dekorowanej nakładanymi motywami geometrycznymi oraz kwiatowymi, zwieńczonej na osi monogramem maryjnym. W centrum kompozycji, nieco z lewej strony obrazu przedstawienie Marii trzymającej na kolanach martwe ciało Chrystusa. Twarz Marii szeroka, z delikatnie otwartymi ustami, szerokim nosem i wzrokiem skierowanym ku niebu. Matka Boska jest ubrana w czerwoną suknię, ciemnobłękitny płaszcz nałożony na głowę oraz biały welon. Chrystus ukazany w pozycji półleżącej na białym płótnie, z lewą ręką podtrzymywaną przez Marię, prawą opadłą bezwładnie w dół. Twarz szczupła, oczy zamknięte, okolona krótką brodą i długimi, ciemnobrązowymi włosami, spływającymi na ramiona i plecy. Odziany jest w białe perizonium na biodrach, delikatnie drapowane. Wokół głów są zaznaczone nimby. W lewym, dolnym rogu przedstawienia titulus oraz misa, w prawym widoczny fragment krzyża. W tle otwiera się rozległy pejzaż z widokiem na Jerozolimę. Kolorystyka ciemna, ciepła z dominacją brązów.
Obraz powstał w latach sześćdziesiątych XX wieku w pracowni Zdzisława Pabisiaka. Przedstawia Pietę, jeden z popularniejszych tematów ikonograficznych spotykanych w kościołach już od średniowiecza. Matka opłakująca zmarłego Syna ma wzbudzać w wiernych współczucie, pobudzać do pobożności, do zastanowienia nad sensem jego śmierci. Obraz przedstawia tradycyjną formułę ikonograficzną powielaną przez stulecia.
Dobry.
Obraz powstał w latach sześćdziesiątych XX wieku w pracowni Zdzisława Pabisiaka, bliskiego współpracownika Wiktora Zina, autora ołtarza. Przedstawia Pietę, jeden z popularniejszych tematów ikonograficznych spotykanych w kościołach już od średniowiecza.
Maria Działo, " Pieta", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/pieta-2