Antyambona została wykonana po 1748 roku. Między 1980 a 2000 rokiem przeprowadzono jej konserwację.
Grupa rzeźbiarska przedstawiająca scenę Chrztu Chrystusa. Rzeźby pełne, całopostaciowe. Po prawej stronie, na blikach skalnych św. Jan Chrzciciel zwrócony w prawo, z prawą nogą ustawioną wyżej, z uniesioną prawą ręką, w której trzyma muszlę z wodą, którą wylewa nad głową Chrystusa. Twarz ma pociągłą, szczupłą, okoloną krótką brodą, włosy półdługie, opadające na kark. Ubrany w osłaniający biodra płaszcz ze skóry, podtrzymywany przez taśmę przewiązaną przez lewe ramię. Po przeciwnej stronie figura Chrystusa zwróconego w trzech czwartych w lewo, w kontrapoście, delikatnie pochylonego z dłońmi skrzyżowanymi na piersi. Twarz pociągła, okolona krótką brodą, włosy długie, opadające na plecy. Na ramiona ma zarzucony płaszcz, biodra przepasane drapowaną tkaniną sięgającą kostek, tors nagi. W tle dużej wielkości gołębica Ducha Świętego na tle glorii promienistej. W odsłoniętych partiach ciała polichromia naturalistyczna, szaty złocone.
Jako dekorację antyambony w Mucharzu wykorzystano scenę Chrztu Chrystusa, ilustrującą fragment Ewangelii św. Mateusza: „Wtedy przyszedł Jezus z Galilei nad Jordan do Jana, żeby przyjąć chrzest od niego. Lecz Jan powstrzymywał Go, mówiąc: «To ja potrzebuję chrztu od Ciebie, a Ty przychodzisz do mnie?» Jezus mu odpowiedział: «Pozwól teraz, bo tak godzi się nam wypełnić wszystko, co sprawiedliwe». Wtedy Mu ustąpił. A gdy Jezus został ochrzczony, natychmiast wyszedł z wody. A oto otworzyły Mu się niebiosa i ujrzał Ducha Bożego zstępującego jak gołębicę i przychodzącego na Niego. A głos z nieba mówił: «Ten jest mój Syn umiłowany, w którym mam upodobanie»” (Mt 3, 13-17). Scena Chrztu w Jordanie służyła do prezentacji ustanowienia sakramentu chrztu, dlatego często była wykorzystywana do ozdoby chrzcielnic. Ważnym elementem ikonografii tego przedstawienia jest pokorna postawa Chrystusa, który w ten sposób modli się, poddając woli Ojca, tak jak czyniła to Maria przy zwiastowaniu.
Między 1980 a 2000 rokiem przeprowadzono prace konserwatorskie.
Jako dekorację osiemnastowiecznej antyambony w Mucharzu wykorzystano scenę Chrztu Chrystusa, ilustrującą fragment Ewangelii św. Mateusza. Scena ta służyła do prezentacji ustanowienia sakramentu chrztu, dlatego często była wykorzystywana do ozdoby chrzcielnic.
Agata Felczyńska, "Chrzest Chrystusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrzest-chrystusa-2