Obraz do ołtarza w kaplicy św. Jana Chrzciciela, której dekorację wykonano w latach 1695-1703, przywieziono w 1699 roku. Kosztował 40 talarów.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta ukazuje scenę chrztu Jezusa w Jordanie. Pośrodku ukazany Jezus, stojący prawą nogą w rzece, z lewą opartą o brzeg, z rękami złożonymi na piersi, ubrany w skłębione szaty w kolorach fioletu, jasnego różu i bieli, odsłaniające prawe ramię i ręce oraz nogi. Jego głowa ukazana jest niemal z profilu, opuszczona w dół, z prostym nosem, zaczerwienionymi ustami, okolona krótką brodą, z ciemnymi włosami, zaczesanymi do tyłu, z widocznym prawym uchem. Na brzegu stoi św. Jan Chrzciciel, ukazany w kontrapoście, polewający głowę Jezusa wodą w muszli, z lewą ręką przyciśniętą do uda z długim krzyżem w dłoni. Jan ubrany jest w wielbłądzią skórę odsłaniającą klatkę piersiową i nogi ozdobioną błękitną wstęgą. Nad Chrystusem unosi się gołębica Ducha Świętego, ukazana na tle silnie rozświetlonego nieba, otoczona główkami aniołów, aniołkami i aniołami w niebieskich i zielonych szatach tuż za postacią Jezusa. W tle widoczny jest zarys dalekiego, górskiego krajobrazu, z fragmentami drzew i krzewów. Kolorystyka obrazu stonowana, niemal pastelowa, z przewagą bieli, różów, brązów i fioletów.
Pochodzący ze Szwecji Karol Dankwart należy do grona najbardziej aktywnych specjalistów w dziedzinie wielkopowierzchniowych malowideł ściennych w kościołach Śląska. Technika fresku, powstającego w osobliwych warunkach, na wysokim rusztowaniu, wymagała niebywałego opanowania techniki, szybkości wykonania kolejnych partii i precyzji. Pozwalała malarzowi na swoistą szkicowość, rezygnację z drobiazgowego odtwarzania szczegółów, na rzecz ogólnego nastroju, zaznaczenia najważniejszych elementów kompozycji. Te cechy widoczne są w obrazie olejnym. Malarz potraktował to dzieło jak każdy ze swoich fresków, odtwarzając postacie szkicowo, wypełniając partie obrysowane konturem, stosując typowe dla fresków rozbielenia, silny światłocień i kontrasty, np. między postaciami Jezusa i Jana, odcinającymi się od „niebiańskiego” tła.
Józef Skrabski, "Chrzest Chrystusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrzest-chrystusa-3