Obraz sprawiony do kościoła w Modlnicy jako wizerunek świętego powszechnie czczonego od średniowiecza, patrona wielu grup zawodowych i orędownika w czasach epidemii.
Obraz w kształcie stojącego prostokąta. Pośrodku, na tle sumarycznie oddanego pejzażu, konający św. Sebastian przywiązany do drzewa. Święty ukazany frontalnie, lekko zwrócony w lewo, z prawą ręką przywiązaną wysoko do gałęzi, lewą schowaną z tyłu. Głowa przechylona w lewo, skierowana w dół. Twarz młodzieńcza, z wysokim czołem i prostym, długim nosem, oczy i usta zamknięte. Włosy jasnobrązowe odsłaniające prawe ucho i opadające na lewe ramię. Biodra przepasane białą, długą tkaniną. W ciele utkwione strzały. W tle czerwony, rozłożysty płaszcz opadający na skałę i konar drzewa. W prawym dolnym rogu tarcza, hełm i łuk legionisty rzymskiego. Tło nieokreślone, z nisko zarysowanym horyzontem, niebo szaroniebieskie. Pośrodku w dolnej części obrazu sygnatura: m Wojciech Eliasz / w Krakowie 1856.
Przykład malarstwa religijnego z drugiej połowy XIX wieku. Autorem był krakowski malarz Wojciech Eljasz, absolwent krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, twórca kompozycji religijnych, a przede wszystkim wizerunków różnych świętych.
Dobry, wzdłuż krawędzi widoczne ubytki warstwy malarskiej i zagięcia po wcześniejszych ramach. Powierzchnia obrazu zabrudzona i pociemniała.
Obraz namalowany olejno na płótnie, z przedstawieniem świętego Sebastiana Męczennika, patrona wielu grup zawodowych i opiekuna w czasie epidemii. Obnażony święty klęczy na skale, z rękami wykręconymi do tyłu i przywiązanymi do drzewa. W ciele utkwione strzały. Autorem obrazu jest Wojciech Eljasz (1814-1904).
Andrzej Włodarek, "Św. Sebastian", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-sebastian-10