Obraz umieszczony w retabulum w miejsce starszego obrazu około 1912 roku za czasów proboszcza Juliusza Racza (1904-1922).
Obraz w kształcie stojącego prostokąta zwieńczonego łukiem wklęsło-wypukłym, z przedstawieniem Matki Boskiej wręczającej różaniec św. Dominikowi (Dominik Guzmán OP). Matka Boska, ukazana w całej postaci, stoi na obłokach w prawej części obrazu, ubrana w długą, białą suknię i obszerny niebieski płaszcz okrywający głowę i plecy. Lewą ręką podtrzymuje Dzieciątko Jezus, w prawej trzyma różaniec. Biodra i nóżki Dzieciątka otulone są białą szatą. W lewej rączce trzyma kulę ziemską, prawa uniesiona w geście błogosławieństwa. Wśród obłoków oraz przy płaszczu Marii ukazane aniołki. U dołu, po lewej stronie obrazu ukazany w trzech czwartych, tyłem do widza klęczący św. Dominik. Głowa lekko uniesiona do góry, wzrok skierowany w stronę Matki Boskiej, ręce rozłożone, uniesione do góry. Święty ubrany w habit dominikański i narzuconą na wierzch czarną kapę. Tło przestawienia stanowi rozległy, górzysty pejzaż z płynącą pośrodku rzeką. Kolorystyka delikatna, stonowana gama barwna. W prawym dolnym narożu sygnatura: Tary Lajos / 1912 Budapest.
Dzieło węgierskiego malarza Lajosa Tary z 1912 roku.
Dobry, po konserwacji.
Malowany olejno na płótnie obraz przedstawiający wizję założyciela zakonu dominikanów św. Dominika (Dominik Guzman). Kompozycja dwustrefowa. W strefie górnej, po prawej stronie, na dalszym planie ukazana na wśród obłoków, w całej postaci Matka Boska z Dzieciątkiem, trzymająca w prawej, wyciągniętej ręce różaniec. W strefie dolnej, po lewej stronie, na pierwszym planie klęczy odwrócony tyłem do widza św. Dominik w habicie dominikańskim. Zwrócony w kierunku Marii z Dzieciątkiem, z uniesionymi w górę rękami, prawą dłonią sięga po różaniec. W tle pejzaż z rzeką pośrodku. Obraz opatrzony sygnaturą węgierskiego malarza: Tary Lajos / 1912 Budapest.
Andrzej Włodarek, "Matka Boska Różańcowa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/matka-boska-rozancowa-20