Stacje drogi krzyżowej zawieszone na ścianach bocznych nawy głównej, po siedem z każdej strony. Obrazy w kształcie stojących prostokątów, ujętych od dołu i góry stylizowanymi, rzeźbionymi liśćmi akantu i owalem pośrodku. W zwieńczeniu w owalu malowane numery stacji, u góry zakończone krzyżykiem greckim. Obrazy w formie chromolitografii ujęte profilowaną ramą. Kompozycje bogate, przeważnie wielopostaciowe, odwołujące się do tradycyjnych rozwiązań ikonografii pasyjnej. Kolorystyka żywa, z dominacją czerwieni i ugru, plan dalszy rozmyty. Na oleodruku ze stacji pierwszej, fragmentarycznie wygiętym od spodu, widoczny fragment napisu „Edit a Paris rue des Ecoles 60 Denos (?)”. Na stacji czternastej sygnatura firmy „TURGIS A PARIS”.
Stacje stanowią zespół przedstawień upamiętniających przejście Chrystusa z krzyżem ulicami Jerozolimy od pretorium Piłata na Golgotę, aż do ukrzyżowania i złożenia do grobu. Zwyczaj odprawiania drogi krzyżowej praktykowany jest od czasów wypraw krzyżowych i ma nawiązywać do 14 stacji w Jerozolimie. W XVIII wieku ustalono ostateczną liczbę stacji i ich lokalizację. Dziewięć z nich jest poświadczonych przez Ewangelię, natomiast pozostałe są wywnioskowane z innych fragmentów Biblii i tekstów pozabiblijnych. Obrazy, świadomie nawiązujące do kompozycji malowanych, wykonane zostały w tańszej technice chromolitografii w paryskim zakładzie Louis'a Turgis Le Jeune'a w drugiej połowie XIX wieku. Turgis, autor licznych chromolitografii zarówno o tematyce świeckiej, jak i sakralnej, urodził się 2 maja 1818 w Gouville, jego ojciec był handlarzem druków. Louis rozpoczął działalność w Paryżu w 1856 roku. Miał również swój oddział w Nowym Jorku
Dostateczny, chromolitografie znacznie wytarte, duże zabrudzenie powierzchni, uszkodzenia mechaniczne.
Obrazy wykonane zostały w technice chromolitografii w zakładzie Louis'a Turgis Le Jeune'a w Paryżu w XIX wieku. Turgis był autorem licznych chromolitografii zarówno o tematyce świeckiej, jak i sakralnej, który swoją działalność rozpoczął po 1856 roku. Chromolitografie stanowią typowy przykład seryjnie wykonywanych dzieł sztuki religijnej drugiej połowy XIX wieku, pozbawionych cech indywidualnych, ale tworzonych nienagannie z punktu widzenia poprawności formalnej (rysunek, kompozycja, barwa).
Maria Działo, "Stacje drogi krzyżowej", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/stacje-drogi-krzyzowej-1