Obraz w zwieńczeniu ołtarza bocznego powstał zapewne razem ze strukturą w drugiej połowie XVIII wieku, a przed 1783 rokiem (wówczas wzmiankowany w wizytacji).
Obraz przedstawiający św. Marię Magdalenę ujęty w profilowaną ramę o fantazyjnym kształcie. W centrum kompozycji pokutująca Maria Magdalena ukazana całopostaciowo, w pozycji siedzącej, zwrócona w trzech czwartych do widza. Głowa świętej uniesiona, przechylona na lewe ramię. Twarz owalna, oczy okrągłe, przymknięte, wzrok skierowany ku górze. Nos prosty, wyraźnie zaznaczony, usta małe o pełnych wargach. Długie jasnobrązowe włosy swobodnie opadające na ramiona i piersi. Wokół głowy promienisty nimb. Prawa ręka złożona na piersi, lewa podtrzymuje leżącą na kolanach otwartą księgę. Święta jest ubrana w białą, przepasaną w stanie suknię i żółty płaszcz przewieszony przez prawe ramię i okrywający kolana. Fałdy płaszcza układają się miękko, tkanina podkreśla kształt ciała. Spod płaszcza wystają nagie stopy, lewa bardziej wysunięta do przodu. Z prawej strony obrazu, u stóp świętej leżą czaszka, dyscyplina i naczynie w kształcie pucharu. Święta ukazana na tle wysokiego skalistego zbocza, na którym widoczne połamane, uschnięte drzewa. Po prawej stronie w głębi obrazu, zza skały widoczny pejzaż. Ponad skałą błękitne niebo, na nim skłębione, ciemne chmury, spomiędzy których wyłania się słońce.
Kompozycja obrazu statyczna. Kolorystyka stonowana, nasycona, w odcieniach brązu i ochry. Wyraźne akcenty kolorystyczne tworzą biel księgi i rękaw sukni w centrum obrazu, żółcień płaszcza i błękit nieba.
Maria Magdalena, podążająca za Chrystusem kobieta, z której ciała Jezus wypędził siedem demonów, została ukazana w tradycyjny sposób jako kobieta pokutująca (wskazuje na to dyscyplina leżąca na ziemi), siedząca w grocie, z otwartą księgą, o rozpuszczonych włosach, ubrana w rozłożyste szaty. Obok świętej znajduje się naczynie na oleje przypominające o jej udaniu się do grobu Pańskiego, by namaścić ciało Zbawiciela oraz czaszka symbolizująca śmiertelność. Wyobrażona scena nawiązuje do legendy o jej przybyciu do Marsylii, gdzie ze św. Łazarzem nawróciła parę królewską, a następnie udała się do oddalonej od cywilizacji pustelni, gdzie spędziła resztę swojego życia. Obraz zapewne powstał w krakowskim środowisku, ale wskazanie konkretnego autora na tym etapie jest praktycznie niemożliwe.
Płótno przemalowane, miejscami przetarte, z gęstymi krakelurami.
Obraz „Św. Maria Magdalena” powstał zapewne w tym samym czasie co ołtarz, w drugiej połowie XVIII wieku (przed 1783 rokiem). Ukazuje świętą w tradycyjny sposób jako kobietę siedzącą i modlącą się w grocie z symbolami pokuty (księgą i dyscypliną), śmierci (czaszką) i naczyniem na oleje przypominającym o tym, że Maria Magdalena zamierzała obmyć ciało leżącego w grobie Zbawiciela.
Józef Skrabski, Ewa Rudnicka, "Św. Maria Magdalena", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-maria-magdalena-4