Figura anioła została wykonana razem z nastawą ołtarzową przez Jana Komonieckiego w 1718 roku.
Figura anioła ukazana jest frontalnie, w kontrapoście, z uniesioną wysoko lewą ręką i dłonią w geście wskazującym oraz prawą ręką wysuniętą w bok. Twarz ma pociągłą, o wysokim czole, małych, migdałowatych oczach, nosie i otwartych ustach, okoloną krótkimi, falowanymi włosami. Anioł ubrany jest w białą tunikę ze złoconą lamówką, odsłaniającą połowę klatki piersiowej i prawe ramię oraz złocony, obfity płaszcz otaczający postać, ekspresyjnie drapowany, opadający na ziemię. Skrzydła ma złocone, złożone po bokach postaci. Polichromia ciała naturalistyczna.
Figurę cechuje bardzo miękki modelunek ciała, zwłaszcza w partii twarzy. Ekspresja wyrażona została poprzez ruch postaci oraz odzwierciedlające go szaty, które płynnie otaczają sylwetkę anioła oraz opadają na ziemię obfitymi fałdami. Rzeźba została wykonana na stosunkowo wysokim poziomie artystycznym. Sposób jej modelowania odpowiada figurom z początku XVIII wieku z terenu Krakowa. Jej wykonawca, Jan Komoniecki, był snycerzem pochodzącym z Żywiecczyzny, który wykonał kilka prac na terenie Małopolski, w tym w Krakowie.
Silne zabrudzenia, drobne przetarcia warstwy złoceń.
Figura anioła powstała razem z nastawą ołtarzową, którą wykonał Jan Komoniecki w 1718 roku. Rzeźba jest na stosunkowo wysokim poziomie artystycznym. Sposób jej modelowania odpowiada figurom z początku XVIII wieku z terenu Krakowa.
Paulina Kluz , "Anioł", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/aniol-30