Ołtarz powstał w nieznanym warsztacie w trzeciej ćwierci XVIII wieku. W jego polu głównym umieszczono wizerunek Ecce Homo, w zwieńczeniu obraz Narodzin Marii, a po bokach rzeźby dwóch nieznanych świętych.
Nastawa ołtarzowa architektoniczna, jednoosiowa, jednokondygnacyjna ze zwieńczeniem. Mensa drewniana o profilowanej krawędzi. Ołtarz sarkofagowy, na profilowanym cokole; na froncie intarsjowany wzór geometryczny. Kondygnacja ustawiona na profilowanym cokole, ujęta parą zdwojonych filarów o kanelowanych trzonach i kapitelach kompozytowych. Podpory dźwigają pełne belkowanie, wyłamane na ich osi, o wklęsło-wypukłym fryzie i silnie wysuniętym gzymsie oraz przerwany wolutowy przyczółek. W polu środkowym profilowana rama w formie stojącego prostokąta zamkniętego łukiem segmentowym nadwieszonym z uskokiem, z mniejszym obrazem wewnątrz w formie stojącego prostokąta, z przedstawieniem Ecce Homo. Przed filarami, na wklęsło-wypukłych postumentach dwie figury niezidentyfikowanych świętych. Zwieńczenie w formie leżącego prostokąta ujętego spływami wolutowymi, zamkniętego falistym gzymsem przechodzącym w zwrócone przeciwstawnie woluty. W polu rama o fantazyjnej formie zbliżonej do trójkąta z obrazem przedstawiającym Narodzenie Marii. Trzony filarów dekorowane kampanulami. W polu środkowym w przyłuczach rocaille. Rama obrazu na dłuższych bokach zdobiona ornamentem rocaille'owym. Nad polem środkowym w polu belkowania racaille'owy kartusz z napisem: „ECCE HOMO”. W partii fryzu, na osiach podpór z trzech stron rozety. Struktura w całości laserunkowa, srebrzona, marmoryzowana; ornamentyka i profile złocone.
Ołtarz boczny w kościele w Brodach powstał w trzeciej ćwierci XVIII wieku w stylu rokokowym. Reprezentuje typ aediculowy, czyli jednoosiowej nastawy, ujętej parą podpór dźwigających belkowanie ze zwieńczeniem. Stanowi przykład jednego z najbardziej popularnych typów retabulum w XVIII wieku w Europie, najczęściej stosowanych do ołtarzy bocznych, skromniejszych od ołtarza głównego. Ołtarz zdobiony jest ornamentem rokokowym, adekwatnie do czasu powstania. Razem z drugim ołtarzem bocznym Zwiastowania powstał w nieznanym warsztacie rzeźbiarskim.
Bardzo dobry.
Ołtarz boczny powstał w nieznanym warsztacie rzeźbiarskim w trzeciej ćwierci XVIII wieku w stylu rokokowym. W jego polu głównym umieszczono wizerunek Ecce Homo, w zwieńczeniu obraz Narodziny Marii, a po bokach rzeźby dwóch nieznanych świętych.
Maria Działo, "Ołtarz boczny ", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-38