Scena ujęta malowaną ramą koloru złotego o polu stojącego prostokąta z uszakami, z prostokątnie wciętymi dłuższymi bokami i wyłamanym półkoliście bokiem górnym i półkoliście wciętym bokiem dolnym; w górnej części ozdobiona stylizowanym ornamentem akantowym. W polu głównym ukazany jest Chrystus stojący na niebieskim globie w otoczeniu dwóch aniołów. Lewą rękę ma zgiętą w łokciu, a dłoń położoną na piersi, natomiast prawą rękę ma wyprostowaną, skierowaną w dół. Na obu dłoniach widoczne są ślady męki. Twarz podłużna z długim i szeroko zakończonym nosem, okolona krótką brodą. Włosy długie, bujne, brązowe opadają na ramiona i plecy. Chrystus ubrany w czerwoną suknię, na którą narzucony jest błękitny płaszcz. Wokół głowy ma jasnozłoty kolisty nimb krzyżowy. Anioły widoczne są w półpostaci, częściowo schowane za globem ziemskim. Anioł po lewej zwrócony jest w prawo, w dłoniach trzyma koronę cierniową. Ubrany jest w suknię z niebieskimi rękawami oraz ugrową tunikę. Po prawej anioł ukazany frontalnie z krzyżem w dłoniach. Ubrany jest w białą suknię i zielony płaszcz, spięty pod szyją. Twarze aniołów są silnie zarumienione, z wyraźnymi długimi nosami, okolone długimi włosami. Po lewej stronie obrazu sygnatura: „Pinx[it] F(rater) Didacus. / Batarina 1870”.
Autorem polichromii jest bernardyński malarz Dydak Baturyna (Bataryna), zmarły w 1879 roku. Jego dzieła można również podziwiać w klasztorze Bernardynów w Zbarażu, gdzie pozostawił 17 obrazów ze scenami z życia św. Franciszka, wykonanych w 1867 roku, a także w kościele św. Erazma w Barwałdzie Dolnym. Artysta przemalował również liczne portrety w pobliskiej Kalwarii Zebrzydowskiej, a także obrazy Franciszka Lekszyckiego w klasztorze Bernardynów w Leżajsku. Omawiana polichromia przedstawia Chrystusa po zmartwychwstaniu, który kompozycyjnie nawiązuje do popularnych w sztuce XIX wieku przedstawień Najświętszego Serca Pana Jezusa. W dolnej części obrazu ukazano aniołów z narzędziami męki Pańskiej. Atrybuty te pojawiły się na obrazach w dłoniach tych postaci już w średniowieczu. W tym przypadku podkreślają wymiar symboliczny arma Christi, jako oręża do walki ze złem i zwycięstwa (zmartwychwstały Chrystus). Anioły zgodnie z tradycją ikonograficzną ubrane są w tuniki podwiązane pasem i przedstawiają młodzieńców o męskich cechach twarzy. U ramion mają skrzydła oznaczające szybkość przenoszenia się z miejsca na miejsce.
Dobry.
Autorem dzieła jest bernardyński malarz Dydak Baturyna (Bataryna), zmarły w 1879 roku. Polichromia przedstawia Chrystusa po zmartwychwstaniu, który kompozycyjnie nawiązuje do popularnych w sztuce XIX wieku przedstawień Najświętszego Serca Pana Jezusa.
Maria Działo, "Chrystus Zmartwychwstały", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrystus-zmartwychwstaly-18