Konfesjonał ustawiony na jednostopniowym podwyższeniu, ujęty po bokach ściankami zakończonymi spływami wolutowymi oraz pilastrami o kanelowanych trzonach i prostych kapitelach. Przedpiersie o linii wypukłej dekorowane prostokątną płyciną ujętą zdwojonymi pilastrami i zwieńczone profilowanym gzymsem. Siedzisko z pilastrami po bokach podtrzymującymi łukowato wygięty w osi, profilowany architraw, na którym zwieńczenie o wklęsłych bokach zakończone profilowanym gzymsem o wolutowych zakończeniach. Zaplecek gładki. Struktura malowana w kolorze brązowym.
Konfesjonał w Zielonkach należy do ciekawszych pod względem formalnym dzieł tego typu w Małopolsce. O jego barokowym charakterze świadczą faliście wybrzuszone drzwiczki, łukowaty architraw i spływy wolutowe. Takie formy stosował Antoni Frączkiewicz, nie tylko snycerz, ale również wytrawny stolarz, autor konfesjonałów w kościele Mariackim i w katedrze na Wawelu, obecnie rozproszonych w kościołach Krakowa i okolic. Na podstawie podobieństw jemu właśnie można przypisać wykonanie konfesjonałów w Zielonkach.
Dobry, przemalowany, pierwotnie malowany na kolor ciemnoczerwony i złocony.
Konfesjonały w Zielonkach o falistych liniach należą do ciekawszych tego rodzaju mebli kościelnych w Małopolsce. Ich przypuszczalnym twórcą był Antoni Frączkiewicz, stolarzy i snycerz. Podobne dzieła wykonał do katedry na Wawelu i do kościoła Mariackiego w Krakowie (obecnie przeniesione do innych kościoła w Krakowie i okolicy).
Józef Skrabski, "Konfesjonał ", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/konfesjonal-3