Obrazy św. Pawła i św. Piotra na drzwiczkach bramek zostały wykonane najpewniej w czasie powstania ołtarza głównego, a więc po 1765 roku. Według sygnatury umieszczonej na odwrociu jednego z nich, ich autorem jest Antoni Kudasiewicz.
Obraz w formie stojącego prostokąta o wklęsłych górnych narożach z przedstawieniem św. Piotra. Apostoł ukazany w całej postaci, zwrócony w trzech czwartych w lewo, w kontrapoście, z uniesioną głową. Lewą rękę kładzie na piersi, prawą trzyma przy boku klucze i księgę. Twarz ma szczupłą, o dużych, skierowanych w górę oczach, garbatym nosie i pełnych ustach, okoloną krótką, siwą i gęstą brodą i włosami, z łysiną na głowie. Ubrany jest w jasnoniebieską tunikę z kołnierzykiem, przepasaną w talii oraz jasnożółty płaszcz z czerwoną podszewką, zarzucony na ramiona i zawiązany u pasa z przodu postaci. Święty ukazany na cieniowanym, szaro-brązowym tle, z widocznym u dołu jasnobrązowym podłożem.
Piotr był bratem św. Andrzeja, rybakiem, przyłączył się do Chrystusa i został jego apostołem. Jezus zmienił jego imię (Szymon) na Piotr, co później wyjaśnił: „Ty jesteś Piotr (czyli Skała), i Ja na tej Skale zbuduje Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą. I tobie dam klucze do królestwa niebieskiego” (Mt 16, 18-19), dlatego w ikonografii jednym z atrybutów świętego są również klucze. Święci Piotr i Paweł często przedstawiani są razem. W Kościele uroczystość obu apostołów obchodzona jest wspólnie, gdyż w tradycji uznaje się, że zginęli w tym samym dniu. Jednocześnie przez swoje zasługi dla Kościoła obaj nazywani są „książętami apostołów”.
Liczne ubytki i odpryski warstwy malarskiej.
Obrazy św. Pawła i św. Piotra na drzwiczkach bramek zostały wykonane najpewniej w czasie powstania ołtarza głównego, a więc po 1765 roku. Według sygnatury umieszczonej na odwrociu jednego z nich, ich autorem jest Antoni Kudasiewicz. W ikonografii jednym z atrybutów św. Piotra są klucze.
Paulina Kluz, "Św. Piotr", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-piotr-44