Parapet chóru muzycznego i jego balustrada powstały po wybudowaniu nowej świątyni, a więc po 1765 roku. W 1902 roku chór był odmalowany razem z całym wnętrzem kościoła przez Piotra Nizińskiego, malarza z Krakowa. W 1981 roku obrazy aniołków przeszły konserwacje wykonaną przez Małgorzatę Sulikowską.
Parapet chóru muzycznego wsparty na dwóch filarach, o kanelowanych trzonach w górnej części. Balustrada o wypukłej środkowej partii, na niskim cokole, podzielona na pola pilastrami, dźwigającymi profilowany gzyms stanowiący poręcz. W polach płyciny w formie stojącego prostokąta ujętego ramą, z malowanymi przedstawieniami muzykujących aniołów siedzących na obłokach. Aniołki w kolejności od lewej strony trzymają waltornię, wiolonczelę, skrzypce, następne dwa nuty, później skrzypce, flet poprzeczny i waltornię.
Dekoracja malarska balustrady chóru muzycznego odnosi się do funkcji tej części kościoła, gdzie powstaje oprawa muzyczna mszy świętej. Dlatego ilustruje putta śpiewające i grające na różnych instrumentach.
Spękania drewna, przetarcia srebrzeń i polichromii.
Chór muzyczny i jego balustrada powstały po wybudowaniu nowej świątyni, a więc po 1765 roku. Dekoracja malarska balustrady chóru muzycznego odnosi się do funkcji tej części kościoła, gdzie powstaje oprawa muzyczna mszy świętej.
Paulina Kluz, "Chór muzyczny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chor-muzyczny-6