Rzeźby Matki Boskiej oraz św. Jana Ewangelisty umieszczono w XX wieku po bokach krucyfiksu z XVII wieku. Rzeźby miały trzy warstwy przemalowań wykonanych farbami olejnymi. Ostatnie było dziełem malarza Wymiatałka. Przemalówki usunięto podczas ostatniej konserwacji w 1990 roku przeprowadzonej pod kierunkiem Hanny Pieprzyk.
Pełnoplastyczna, polichromowana figura św. Jana ustawiona na niewielkim cokole. Święty ukazany w delikatnym kontrapoście z lewą nogą ugiętą w kolanie, głową uniesioną do góry. Prawą rękę ma wyciągniętą w bok, lewą złożoną na piersi podtrzymuje udrapowaną połę płaszcza. Święty o młodzieńczej fizjonomii, z długimi rozwianymi włosami skręcającymi się w bujne loki po bokach. Twarz pozbawiona zarostu, oczy skierowane ku górze, półkoliste łuki brwiowe. Ubrany jest w długą, zieloną suknię opadającą prostymi fałdami oraz czerwony płaszcz zarzucony na ramiona, udrapowany na piersi, zawinięty pod lewą ręką. Spod szat wystają bose stopy. Polichromia w odsłoniętych partiach ciała naturalistyczna.
Rzeźba należy do grupy Ukrzyżowania znajdującej się w kaplicy Jezusa Miłosiernego. Nie stanowi jednak spójnej chronologicznie grupy rzeźbiarskiej. Figury Matki Boskiej oraz św. Jana Ewangelisty zostały wykonane znacznie później niż wiszący pośrodku siedemnastowieczny krucyfiks. Rzeźbę charakteryzuje wyraźnie statyczna poza św. Jana Ewangelisty. Wobec braku przekazów historycznych można ją datować na XIX lub początek XX wieku.
Figury Matki Boskiej oraz św. Jana Ewangelisty umieszczono w XX wieku po bokach krucyfiksu datowanego na XVII wiek. Obecnie wszystkie rzeźby stanowią tzw. grupę Ukrzyżowania.
"Św. Jan Ewangelista", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-jan-ewangelista-15