Ambona powstała zapewne w drugiej połowie XVIII lub w pierwszej połowie XIX wieku. W czasie malowania kościoła w 1906 roku Włodzimierz Tetmajer wykonał jej polichromię.
Ambona przyścienna, wisząca, z dostępem od wschodu w postaci jednobiegowych schodów z balustradą. Kosz na planie kwadratu o ściętych narożach, na podstawie w formie wałka, z podwieszeniem o wklęsłych bokach, zakończonym gzymsem. Zachodnia i południowa ścianka kosza ujęte pilastrami, parapet w formie profilowanego gzymsu. Ścianka frontowa ambony dekorowana płyciną w kształcie stojącego prostokąta o wciętych górnych narożach z rozetą w polu, zachodnia zaś liściem palmy. Balustrada schodów dekorowana dwoma płycinami z liśćmi palmowymi, poręcz w formie profilowanego gzymsu. Zaplecek w kształcie stojącego prostokąta ujętego spływami wolutowymi. W profilowanej płycinie o fantazyjnym wykroju malowane przedstawienie Matki Boskiej z Dzieciątkiem. Baldachim na planie kwadratu o ściętych narożach, zwieńczony wielobocznym postumentem, o wklęsłych ściankach, na którym znajduje się krzyż z czworoliściem w środku. Na skrzyżowaniu ramion krzyża wiązki promieni. Na podniebiu baldachimu, w ośmiobocznej płycinie gołębica Ducha Świętego w glorii promienistej. Struktura ambony polichromowana w kolorze białym, z czerwonymi cokołami, obramieniami i profilami, pola płycin niebieskie. Pilastry kosza, pas balustrady, zaplecek i podniebie baldachimu dekorowane pozłoconym ornamentem geometrycznym.
Ambona o bardzo prostej strukturze architektonicznej, która mogła powstać w XVIII, jak również w XIX wieku. Pozbawiona jest szczególnych cech stylowych, a także dekoracji rzeźbiarskiej i niemal całkowicie ornamentalnej, oprócz kilku detali w płycinach kosza i balustrady. Prawdopodobnie struktura została oczyszczona z wszelkich dekoracji przed wykonaniem polichromii w 1906 roku podczas remontu kościoła. Polichromia sama w sobie miała mieć charakter ozdobny, dzięki zróżnicowaniu kolorystycznemu oraz malowanemu ornamentowi wypełniającemu płaszczyzny struktury. Jej wykonawca – Włodzimierz Tetmajer, zastosował kolorystykę, która współgra z polichromią wnętrza (której jest autorem), a jednocześnie sprawił, że wybija się na tle malowanej ściany dzięki dominancie białej farby. W malowidle Matki Boskiej z Dzieciątkiem w zaplecku malarz wykorzystał te same środki malarskie, co w przedstawieniach wszystkich postaci w polichromii kościoła, a mianowicie gruby, czarny i płynny kontur i płaskie plamy barwne.
Silne zabrudzenia, drobne przetarcia polichromii.
Ambona powstała zapewne w drugiej połowie XVIII lub w pierwszej połowie XIX wieku. W czasie malowania kościoła w 1906 roku Włodzimierz Tetmajer wykonał jej polichromię. Ambona pozbawiona jest szczególnych cech stylowych, a także dekoracji rzeźbiarskiej i niemal całkowicie ornamentalnej, oprócz kilku detali w płycinach kosza i balustrady.
Paulina Kluz, "Ambona", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/ambona-9