Być może rzeźba powstała razem z ołtarzem po 1835 roku.
Rzeźba pełna przedstawiająca stojącego św. Antoniego Padewskiego z Dzieciątkiem Jezus. Święty ukazany w delikatnym kontrapoście, z głową lekko pochyloną. Oczy ma opuszczone, nos prosty, usta wąskie, na głowie tonsurę, włosy ciemne. Święty jest ubrany w brązowy habit franciszkański przepasany jasnym sznurem z węzłami. Na prawej ręce trzyma księgę, na której siedzi ubrane w białą sukienkę Dzieciątko, w lewej kwiat lilii. Polichromia w partiach ciała naturalistyczna.
Święty Antoni jest ukazany w tradycyjnym typie ikonograficznym jako młody zakonnik w habicie franciszkańskim. Na prawej ręce trzyma Dzieciątko Jezus, które mu się ukazało, by zapewnić go o miłości Boga oraz otwartą księgą Pisma Świętego wskazującą na jego pobożność i chęć głoszenia Słowa Bożego. Trzymana w lewej ręce lilia jest symbolem czystości.
Figura jest przykładem idealizującej rzeźby XIX wieku. Ma poprawnie odwzorowane proporcje oraz fałdy szat; cechuje ją dobra jakość artystyczna.
Dobry.
Figura św. Antoniego Padewskiego powstała po 1835 roku do ołtarza, w którym się znajduje. Jest przykładem idealizującej rzeźby XIX wieku, cechuje ją dobra jakość artystyczna.
Agata Felczyńska, "Św. Antoni Padewski", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-antoni-padewski-6