Dzieje zabytku nie są znane.
Stalle na rzucie wydłużonego prostokąta, jednorzędowe, trójosiowe. Zaplecek wysoki, trójdzielny, złożony z trzech łuków ostrych, z których środkowy jest najwyższy. Łuki wypełnia ślepe maswerkowanie: w centralnym w formie rozety wypełnionej czworoliściem powyżej arkady, z przyłuczami dekorowanymi trójliśćmi, w bocznych w formie trójliści. Krawędzie łuków są zdobione żabkami, każdy wieńczy kwiaton.
Siedziska są od przodu poprzedzone ścianką z parapetem, która jest od frontu dekorowana czterema polami. W górnej części w kształcie wąskiego pasa wypełnionego trójliśćmi, w dolnej trzema kwadratowymi polami, z których środkowe wypełnia romb o wklęsłych krawędziach wpisany w czworoliść ujęty w okrąg, a boczne arkadkowanie. Boczne ścianki stalli zdobione motywem czworoliścia wpisanego w okręgi powyżej arkadki. Siedziska nieprzedzielone. Stalla pomalowana na kolor ciemnobrązowy.
Stalle (z franc. stalle, z wł. stallo), to ławy kościelne rozpowszechnione od XI wieku. Bogato zdobione, z wysokimi zapleckami, często z baldachimem, oparciami i klęcznikami stawiane były przy ścianach prezbiterium. Były przeznaczone dla duchowieństwa lub zasłużonych osobistości. Stalle w Mucharzu można określić jako neogotyckie. W ich budowie wykorzystano formy i dekoracje powszechne w czasach późnego średniowiecza, włączając je w dziewiętnastowieczną, uproszczoną strukturę siedzeń. Jako przykład można wskazać wykorzystanie w płycinach motywu maswerkowania, który wypełniał otwory lub blendy w okresie gotyku, zdobiące krawędzie żabki i wieńczące zaplecki kwiatony.
Dobry.
W prezbiterium kościoła w Mucharzu ustawiono neogotycką stallę wykonaną na przełomie XIX i XX wieku. W jej dekoracji wykorzystano motywy sztuki okresu późnego średniowiecza takie jak maswerkowanie, żabki oraz kwiatony.
Agata Felczyńska, "Stalla", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/stalla