Rzeźby sprawione do zwieńczenia ołtarza Matki Boskiej Różańcowej
Anioł nad lewą kolumną ujęty w kontrapoście, z lewą ręką przyłożoną do torsu. Głowa odchylona na lewe ramię. Skrzydła złocone, umieszczone symetrycznie. Malowane w kolorze naturalnym, nagie ciało okryte srebrną, fałdowaną draperią. Prawe ramię i lewa noga poniżej uda odsłonięta. Anioł nad prawą kolumną ujęty w ruchu, z lewą nogą wysuniętą do przodu i prawą do tyłu. Prawa ręka przyciśnięta do piersi, Głowa lekko pochylona w prawo. Skrzydła złocone, umieszczone symetrycznie. Nagie ciało, pomalowane w tonacji naturalnej, okryte srebrną, fałdowaną szatą. Ramiona i lewa noga poniżej uda odsłonięte. Anioł na zwieńczeniu stoi na spadzistym cokole, z kolanami lekko ugiętymi, pochylony. Obiema rękami trzyma srebrny księżyc o cechach antropomorficznych. Głowa anioła lekko pochylona w prawo. Nagie, malowane w tonacji naturalnej ciało okryte srebrnym, fałdowanym płaszczem. Odkryte prawe ramię i ręka oraz widoczne stopy. Skrzydła złocone, umieszczone symetrycznie.
Aniołowie stanowią integralny element programu ikonograficznego ołtarza. Półksiężyc w rękach anioła umieszczonego w szczycie nastawy jest aluzją do Niewiasty Apokaliptycznej. Rzeźby są dziełami małopolskiego, zapewne krakowskiego warsztatu
Dobry; odnawiane i konserwowane wraz z nastawą ołtarza
Trzy całopostaciowe przedstawienia uskrzydlonych aniołów zdobiące zwieńczenie ołtarza Matki Boskiej Różańcowej. Aniołowie zostali ukazani w zróżnicowanych pozach, okryci srebrną pofałdowaną draperią.
Andrzej Włodarek, "Rzeźby aniołów", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/rzezby-aniolow