Sprawione wraz z ołtarzem głównym z inicjatywy proboszcz Michała Lorencza.
Rzeźby pełnoplastyczne, przyścienne, z tyłu drążone. Figury analogiczne, zwrócone antytetycznie. Anioły ukazane en face, stojące w kontrapoście, o lekko esowato wygiętych sylwetkach, na głowach podtrzymują woluty, ręce od wewnętrznej strony ołtarza, ugięte, uniesione do góry, podtrzymują woluty, zewnętrzne wyciągnięte w bok, dzierżą miecze o płomienistych ostrzach. Twarze pociągłe, o niewielkich oczach i długich prostych nosach. Włosy długie, opadające gęstymi puklami na ramiona. Anioły ubrane w białe tuniki sięgające do kolan, ze złotą lamówką, szatę spodnią sięgającą do kostek, odsłaniającą prawe nogi, obficie drapowane w grube fałdy, ekspresyjnie poruszone; łuskowy puklerz oraz przewieszony ukośnie przez prawe ramię płaszcz. Na głowach hełm, na nogach wysokie sandały. Skrzydła złożone.Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty białe, detale i skrzydła złocone.
Późnobarokowe rzeźby wykazujące wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, który w latach 1694-1700 pracował w Lewoczy. Anioły-kariatydy podtrzymujące konstrukcję ołtarza, podobne do tych w Niedzicy, są motywem charakterystycznym dla warsztatu Engelholma.
Dobry.
Rzeźby drewniane, polichromowane i złocone, umieszczone w nastawie ołtarza głównego. Para antytetycznie upozowanych aniołów, stojących w kontrapoście, głowami podtrzymujących woluty ołtarza; w jednej ręce trzymają ognisty miecz, drugą unoszą do góry. Rzeźby z około 1750 roku, wykazująca wpływy dzieł Olafa Engelholma, Szweda, czynnego w latach 1694-1700 w Lewoczy.
Andrzej Włodarek, "Figury aniołów (kariatydy)", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/figury-aniolow-kariatydy