Ołtarz boczny powstał nie wcześniej niż w okresie budowy kościoła.
Ołtarz przyścienny, architektoniczny, trójosiowy, jednokondygnacyjny ze zwieńczeniem. Mensa skrzyniowa, prostopadłościenna, z antepedium dekorowanym płycinami. W środkowej plakieta z symbolami płonącego serca oplecionego koroną cierniową, krzyża i kotwicy ujętymi kwitnącymi kwiatami i liśćmi. Na mensie tabernakulum w formie prostopadłościanu zwieńczonego wimpergą wypełnioną uskrzydlonymi główkami anielskimi, ujetą pinaklami. W centrum ostrołukowe drzwiczki z podobizną ukrzyżoanego Chrystusa. Predella trójdzielna ze środkową częścią wyższą, dekorowana fryzem z przenikających się arkadek, w środkowej części flankowanym blendami. W pierwszej kondygnacji retabulum trzy nisze prostokątne, z których środkowa zamknięta trójlistnie a boczne trójkątnie. Środkowa nisza wyższa i szersza od bocznych, rama dekorowana ornamentem, wszystkie zdobione ażurowym ornamentem roślinnym i żabkami; szczyty z fragmentami ornamentyki geometryczno-roślinnej. Boczne nisze zwieńczone pinaklami, między którymi przenikające się żebra zwieńczone kwiatonem i fragmentami wolut, wypełnione wicią roślinną. W środkowej niszy kondygnacji obraz z przedstawieniem najświętszego Serca Jezusa, w bocznych figury Najświętszego Serca Marii z lewej i św. Jana Ewangelisty z prawej strony. Kondygnacja ujęta uszami utworzonymi z przypór z pinaklami. W zwieńczeniu ażurowa kapliczka ujęta pinaklami, w której figura modlącego się księdza.
Struktura jasnozielona, nisze niebieskie, fragmenty dekoracji czerwone i niebieskie, detale złocone.
Ołtarz boczny powstał nie wcześniej niż w okresie budowy kościoła i tak jak on został wykonany w stylu neogotyckim. Można to odnieść do popularnej w dobie nowożytnej idei Gesamtkunstwerk, a więc chęci ujednolicenia stylistycznego i wzajemnego dopełnienia się elementów architektury, wyposażenia i ich oddziaływania na widza. W stylu neogotyckim czerpano ze wzorów średniowiecznych – gotyckich, powielając lub wykorzystując dawne formy oraz ornamenty, komponując z nich nową całość. W trójosiowym ołtarzu bocznym złożono takie elementy stosowane w architekturze gotyckiej jak ażurowe wieżyczki zwieńczone pinaklami, dekorujące je kwiatony oraz żabki, łuki ostre oraz o zamknięciu trójlistnym czy maswerki. Liczne detale podkreślono złoceniem, co jeszcze dodało ołtarzowi ozdobności. Wraz z wypełniającymi go figurami ołtarz jest dobrym przykładem rzemieślniczej twórczości XIX wieku. Przez analogię do ołtarza głównego oraz innych dzieł artysty można przypuszczać, że autorem nastawy był snycerz Stanisław Jarząbek z Kęt.
Ołtarz boczny powstał nie wcześniej niż w okresie budowy kościoła i tak jak on został wykonany w stylu neogotyckim. Przez analogię do ołtarza głównego oraz innych dzieł artysty można przypuszczać, że autorem nastawy był snycerz Stanisław Jarząbek z Kęt.
Agata Felczyńska, "Ołtarz boczny Najświętszego Serca Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-najswietszego-serca-jezusa-3