Dzieje zabytku nie są znane.
Pełnoplastyczna, polichromowana figura Chrystusa na krzyżu. Sylwetka zmarłego Chrystusa smukła, o naturalnej karnacji, z delikatnie zarysowaną muskulaturą. Ramiona uniesione do góry tworzą łuk palce dłoni wyprostowane. Nogi lekko ugięte w kolanach. Głowa nieznacznie przechylona w prawą stronę , twarz pociągła, oczy i usta zamknięte, nos szpiczasty o prostym profilu. Na prawe ramię spływa pukiel włosów, broda krótka, ciemnobrązowa. Na głowie brązowa korona cierniowa. Perizonium krótkie, białe, ukośnie udrapowane, z węzłem i kaskadą fałd sięgającą połowy prawej łydki. Dłonie i skrzyżowane stopy przebite gwoździami, ślad krwi przy ranie w boku. Krzyż współczesny.
Męka Chrystusa na krzyżu będąca ofiarą odkupienia ludzkich grzechów oraz późniejsze zmartwychwstanie oznaczające przezwyciężenie śmierci określają fundament religii chrześcijańskiej. Najważniejszym symbolem wiary i śmierci ofiarnej jest krucyfiks – plastyczne przedstawienie umierającego lub umarłego Chrystusa na krzyżu. Nazwa pochodzi od łacińskiego słowa „crucifixus” i oznacza „przybity do krzyża”. Z punktu widzenia historii sztuki od XI wieku nacisk kładziono na pokazanie nie triumfu, lecz cierpienia Chrystusa. Zbawiciel jest ukazany w koronie cierniowej, z opuszczoną głową i śladami męki, sposób przedstawienia uwypukla jego osamotnienie. Omawiany zabytek jest przykładem dzieła dobrej jakości artystycznej, w którym prawidłowo oddano proporcje ciała i które wywołuje w widzach współczucie i smutek.
Dobry.
Nazywa krucyfiks pochodzi od łacińskiego słowa „crucifixus” i oznacza „przybity do krzyża”. Bolechowickie dzieło zostało wykonane najpewniej w XX wieku.
Agata Felczyńska, "Krucyfiks", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/krucyfiks-132