Dzieje zabytku nie są znane, być może figura została przywieziona razem ze stacjami drogi krzyżowej zamówionymi w Gröden w Tyrolu.
Rzeźba pełna na cokole. Chrystus ustawiony frontalnie, w kontrapoście, z ugiętą i cofniętą lewą nogą. Lewa ręka wyciągnięta do przodu prawdopodobnie przytrzymywała chorągiew, prawa jest uniesiona w górę w geście błogosławieństwa. Twarz pociągła, szczupła, o szerokim czole, głęboko osadzonych oczach, z brodą dzielącą się w dwa pukle. Włosy długie, z przedziałkiem na środku głowy, opadają na ramiona i plecy. Chrystus ubrany w podbity błękitem czerwony płaszcz ze złoconą lamówką, zapięty na piersi fibulą, przerzucony przez ramiona i zawinięty wokół lewego biodra, spięty na prawym. Ciało o wyraźnym modelunku z zaznaczonymi śladami męki. Polichromia w partiach ciała naturalistyczna. Z tyłu, na płaszczu tabliczka z napisem „Ferdinand Stuflesser / BILDHAUER / ST. ULRICH. / GRÖDEN TIROL”.
Moment zmartwychwstania Chrystusa nie został opisany w żadnej z Ewangelii, wiadomo jedynie, co stało się następnego poranka. Artyści skupiali się zatem na ukazaniu w tym przedstawieniu momentu zwycięstwa nad śmiercią. Od czasów baroku Chrystus Zmartwychwstały wskazuje prawą ręką w stronę nieba i ten gest jest zapowiedzią nadchodzącego wniebowstąpienia. W drugiej ręce mógł trzymać chorągiew triumfalną będącą właśnie znakiem jego zwycięstwa. Purpura płaszcza odnosi się do władzy, jest też ona kolorem Boga. Z kolei niebieski, który widoczny jest na spodniej stronie jest kolorem firmamentu, symbolem nieba i nieskazitelności. Zestaw zastosowanych symboli świadczy o wyjątkowej wadze momentu zmartwychwstania Chrystusa dla historii religii.
Omawiana figurka pochodzi z Tyrolu, gdzie znajdowało się wiele, prężnie działających ośrodków produkcji sztuki sakralnej w XIX wieku. Wykonywane masowo przedmioty można była zamawiać z katalogów.
Dobry.
Figura Zmartwychwstałego została wykonana w XIX wieku w miejscowości St. Ulrich w Tyrolu przez Ferdinanda Stuflessera. Przedstawia Chrystusa, który prawą ręką wskazuje niebo, zapowiadając wniebowstąpienie. Jezus jest ubrany w purpurowy płaszcz podkreślający jego władzę i majestat.
Agata Felczyńska, "Chrystus Zmartwychwstały", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrystus-zmartwychwstaly-4