Ambona powstała zapewne wraz z całym wyposażeniem kościelnym z ołtarzem głównym i ołtarzami bocznymi w drugiej dekadzie XVIII wieku. Przypuszczalnie pierwotnie zaplecek ambony stanowił obraz przedstawiający Chrystusa Dobrego Pasterza z 1720 roku. Dzieło to po raz ostatni zostało odnotowane w „Katalogu zabytków sztuki w Polsce” z 1953 roku. Późniejsze losy obrazu nie są znane.
Ambona przyścienna, wisząca z dostępem od strony prezbiterium. Kosz na planie ośmioliścia z trójkątnymi wypustkami pomiędzy ściankami oraz dodatkowym podestem od strony prezbiterium na planie połowy z sześcioboku, do którego prowadzą schody z pełną balustradą. Spód kosza puklowany, zakończony szyszką. Wypukłe ścianki kosza dekorowane płaskorzeźbionymi, owocowymi girlandami podwieszonymi na wstędze; w górnej partii pas wydzielony dwiema listewkami z kwiatowymi girlandami, opasujący kosz i podest. Parapet w formie profilowanego gzymsu. Zaplecek wąski, ujęty pilastrami na kanelowanych cokołach. Baldachim na planie czworoliścia z trójkątnymi wypustkami pomiędzy ściankami; w formie niepełnego belkowania; fryz dekorowany kwiatowymi girlandami. Na baldachimie dwa akroteriony. U spodu czworolistna płycina z rzeźbioną gołębicą Ducha Świętego. Struktura polichromowana w odcieniu bladozielonym, ornamentyka i profile złocone, gołębica srebrzona.
Ambona powstała zapewne wraz z całym wyposażeniem kościelnym z ołtarzem głównym i ołtarzami bocznymi w drugiej dekadzie XVIII wieku. Przypuszczalnie pierwotnie zaplecek ambony stanowił obraz przedstawiający Chrystusa Dobrego Pasterza z 1720 roku. Dzieło to po raz ostatni zostało odnotowane w „Katalogu zabytków sztuki w Polsce” z 1953 roku. Późniejsze losy obrazu nie są znane.
Maria Działo, "Ambona", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/ambona-26