Zdjęcia ołtarza zostały wykonane przed konserwacją. Obecnie niebieskie płyciny i detale architektoniczne są malowane na kolor jasnobłękitny, a różnokolorowy otok z obłoków został posrebrzony. Kaplica została zbudowana na początku XIX wieku za czasów przełożonego ojca Gaudentego Thynela, a ołtarz główny wykonał Jan Tuliński.
Nastawa ołtarzowa architektoniczna, jednoosiowa, jednokondygnacyjna ze zwieńczeniem w formie promienistej glorii. Ołtarz prostopadłościenny z kamienną mensą. Nastawa wsparta na ukośnie ustawionym cokole, podtrzymującym parę zdwojonych pilastrów i stojącą przed nimi parę kolumn. Podpory wspierają imposty i przerywany, wolutowy przyczółek. Pilastry zdobione wąskimi płycinami, zakończonymi skromnym rocaille’m. Kolumny ustawione na bazach, trzony gładkie, kapitele kompozytowe. Imposty zdobione stylizowanymi rozetami. W polu głównym, w prostokątnej ramie, zamkniętej łukiem nadwieszonym znajduje się obraz „Pożegnanie Chrystusa”. Zwieńczenie w formie monumentalnej promienistej glorii, w polu której umieszczony jest obraz „Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny”, otoczony obłokami. Struktura polichromowana na kolor biały, detale na niebiesko, ornamentyka złocona.
Detale architektoniczne i ornamentyka wskazują, iż ołtarz wykonał miejscowy stolarz i snycerz Jan Tuliński, który żył na przełomie XVIII i XIX wieku. Rzeźbiarz był zakonnikiem w klasztorze Bernardynów w Kalwarii Zebrzydowskiej. Dlatego też jego dzieła można spotkać głównie na terenie przyklasztornym. Jest autorem właściwie wszystkich barokowo-klasycystycznych ołtarzy znajdujących się na dróżkach kalwaryjskich: dwóch w kaplicy „Dom Kajfasza”, po trzech w kaplicach: „Pałac Heroda”, „Ratusz Piłata” i „Ukrzyżowanie” i po jednym w kaplicach: „Dom Annasza”, „Brama Wschodnia”, „Ogrojec”, „Trzeci Upadek” i „Wieczernik”. Ponadto wykonał stalle w kaplicy „Trzeciego Upadku”, chórki w kaplicy „Ukrzyżowanie” i „Wieczernik” oraz dekorację chórku muzycznego i organów w kaplicy „Dom Matki Boskiej”. Jednak jego najsłynniejsze dzieło to ołtarz główny w kościele Grobu Matki Boskiej w Brodach. Monumentalna nastawa jest wyrazem rozbudowanej scenografii, przygotowanej na organizację dużych uroczystości odpustowych.
Ołtarz główny został wykonany na początku XIX wieku przez Jana Tulińskiego z klasztoru w Kalwarii Zebrzydowskiej. Rzeźbiarz był zakonnikiem w klasztorze Bernardynów . W polu głównym znajduje się obraz „Pożegnanie Chrystusa”, a w zwieńczeniu obraz „Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny”.
Maria Działo, "Ołtarz główny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-glowny-19