Rzeźba Chrystusa pełnoplastyczna przybita do krzyża trzema gwoździami. Sylwetka delikatnie wygięta, ciało zawieszone w dużym zwisie z wyraźnie zaznaczoną anatomią, stopy przebite jednym gwoździem w układzie prawa na lewą, głowa pochylona do przodu. Twarz szczupła, z delikatnie rozchylonymi ustami, długim i prostym nosem, otwartymi oczami, okolona średniej długości brodą zwiniętą na końcu w dwa pukle. Włosy długie, brązowe, z przedziałkiem pośrodku opadające na plecy i do przodu z prawej strony, rzeźbione w równoległe fale. Na ciele widoczne ślady męki. Białe perizonium zawieszone na sznurze, zdobione na brzegach złotą lamówką z jednym końcem rozwianym wzdłuż lewego uda, odsłaniające nagie, lewe biodro. Krzyż prosty, w kolorze naturalnego drewna. U szczytu pionowej belki titulus w formie banderoli z napisem „IN / RI”. Polichromia w odsłoniętych partiach ciała naturalistyczna.
Rzeźba powstała w XIX wieku w nieznanym warsztacie rzeźbiarskim. Przedstawia Chrystusa w typie Cristo vivo, czyli jeszcze przed śmiercią. Cechuje ją podkreślenie fizycznego cierpienia Chrystusa poprzez zaznaczone ślady męki oraz otwarte usta w wyrazie bólu. Nad głową Chrystusa wisi titulus – tabliczka ze skróconym napisem winy, który według Ewangelii św. Jana został umieszczony na krzyżu w języku hebrajskim, łacińskim i greckim (J 19, 19-22). Na omawianym dziele widnieje skrócony zapis łacińskiego tytułu winy, który w pełnej wersji brzmiał: „Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum”.
Rzeźba z XIX wieku wykonana w nieznanym warsztacie rzeźbiarskim. Przedstawia Chrystusa w typie Cristo vivo, czyli jeszcze przed śmiercią. Nad jego głową wisi titulus – tabliczka ze skróconym napisem winy, który według Ewangelii św. Jana został umieszczony na krzyżu w języku hebrajskim, łacińskim i greckim.
Maria Działo, "Krucyfiks", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/krucyfiks-70