Trójfigurowa grupa Ukrzyżowania, rzeźby pełne. W środku znajduje się krucyfiks z postacią umarłego Chrystusa przybitego trzema gwoździami do krzyża. Chrystus w lekkim zwisie, o szeroko rozłożonych ramionach, bezwładny, głowa opuszczona na prawe ramię. Twarz szczupła, owalna, o prostym nosie, dużych oczach i na wpół otwartych ustach, okolona zarostem. Włosy w postaci delikatnych fal opadają na plecy i prawe ramię. Na głowie korona cierniowa. Ciało o wyraźnie zarysowanej anatomii. Perizonium w formie tkaniny przewiązanej na boku i odsłaniającej prawe biodro, z dłuższym brzegiem zwisającym po prawej stronie. Draperia gęsto fałdowana, o miękkich załamaniach materiału. Na szczycie pionowej belki titulus w formie banderoli z napisem „IN/RI”. Figura Matki Boskiej ustawiona po lewej stronie, zwrócona lekko w stronę krzyża, z głową uniesioną w kierunku Chrystusa i uniesionymi rękami. Twarz podłużna, niemal bez cech indywidualnych. Ubrana w długą białą suknię ze złotym paskiem, zielony płaszcz ze złotym podbiciem okrywający głowę, ramiona i plecy. Figura Marii Magdaleny po prawej stronie. Święta klęczy odwrócona od krzyża, z uniesioną głową i rozłożonymi rękami. Twarz młoda, owalna o słabo zindywidualizowanych rysach, włosy w postaci loków opadają na plecy. Jest ubrana w różową suknię ze złotym pasem oraz niebieski płaszcz ze złotym podbiciem. Polichromia w partiach ciała naturalistyczna.
Dobry.
Siedemnastowieczna grupa Ukrzyżowania składa się z trzech rzeźb: Chrystusa na krzyżu, Matki Boskiej oraz Marii Magdaleny. Figura Ukrzyżowanego zlokalizowana w łuku tęczowym stanowi najbardziej znaczący element wyposażenia kościoła katolickiego.
Agata Felczyńska , "Grupa Ukrzyżowania", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/grupa-ukrzyzowania-4