Ołtarz zakupiono w Tyrolu w latach 1912-1913 u tyrolskiego rzeźbiarza Ferdinanda Prinotha. Poddano go konserwacji w 2001 roku.
Tabernakulum trójosiowe w formie prostopadłościennej skrzynki z tronem wystawienia, rozbudowanym architektonicznie, ustawionym na niskim cokole dekorowanym arkadowaniem. Pośrodku tron wystawienia flankowany odwróconą parą odrzwi z figurami aniołów, z monogramem IHS w polu na białym tle, zamknięty trójkątnym przyczółkiem, na szczycie kopuła wsparta na wąskich kolumienkach zwieńczona krzyżykiem. W osiach bocznych arkady z figurami klęczących aniołów, zamknięte zwieńczeniem analogicznym jak w osi środkowej. Struktura polichromowana na kolor beżowy, detale na kolor jasnoszary i zielony, ornamentyka i detale złocone.
Tabernakulum to ozdobna, zamykana na klucz szafka, która służy do przechowywania hostii i komunikantów. Ołtarz wraz z tabernakulum został wykonany w Tyrolu przez Ferdinanda Prinotha w latach 1912-1913 w stylu eklektycznym. Do elementów neobarokowych należą kopułowe zwieńczenia tabernakulum, natomiast do neogotyckich arkadowanie, krenelaż i kwiatony. Drzwiczki ozdobione są motywem kielicha z hostią, popularnym symbolem Eucharystii często umieszczanym na drzwiczkach tabernakulów.
Tabernakulum zostało wykonane w Tyrolu przez Ferdinanda Prinotha w latach 1912-1913 w stylu eklektycznym. Do elementów neobarokowych należą kopułowe zwieńczenia tabernakulum, natomiast do neogotyckich arkadowanie, krenelaż i kwiatony. Drzwiczki ozdobione są motywem kielicha z hostią, popularnym symbolem Eucharystii często umieszczanym na drzwiczkach tabernakulów.
Maria Działo, "Tabernakulum", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/tabernakulum-10