Rzeźba sprawiona do ołtarza głównego.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu drążona. Święty ukazany frontalnie, z głową zwróconą w prawo, w kierunku środka ołtarza. Prawa ręka uniesiona, wyciągnięta w bok, lewą, ugiętą, podtrzymuje opartą na biodrze zamkniętą księgę i miecz zwrócony ostrzem w dół. Twarz pociągła, o starczych rysach, oczy niewielkie, długi prosty nos, usta rozchylone; okolona długą brodą o skręconych puklach, opadającą na pierś. Włosy krótkie, gęste, kręcone. Święty obrany w tunikę obficie marszczoną w partii torsu oraz płaszcz, gęsto drapowany w grube fałdy, przewieszony przez lewe ramię i opadający na kolana. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty białe, atrybuty i detale stroju złocone.
Późnobarokowa rzeźba wykazująca wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, który w latach 1694-1700 był zatrudniony w Lewoczy.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana i złocona, umieszczona w nastawie ołtarza głównego. Całopostaciowe przedstawienie św. Pawła stojącego frontalnie, w lekkim kontrapoście, z głową zwrócona w prawo w kierunku środka ołtarza. Lewa ręka, ugięta w łokciu uniesiona ku górze; lewą podtrzymuje zamkniętą księgę i miecz. Ubrany w długą tunikę i płaszcz o obfitych fałdach. Rzeźba z około 1750 roku, wykazująca wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, czynnego w latach 1694-1700 w Lewoczy.
Andrzej Włodarek, "Św. Paweł", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-pawel-44