Rzeźba ścięta z tyłu przedstawiająca św. Marię Magdalenę. Święta ukazana w postawie stojącej w delikatnym kontrapoście z prawą dłonią złożoną na piersi i lewą wyciągniętą w bok. Twarz pełna z małymi ustami, długim nosem oraz wąskimi oczami. Włosy ciemne, średniej długości zawinięte do tyłu w bujne loki.
Ubrana jest w srebrzoną suknię z długimi rękawami oraz złocony płaszcz przewieszony przez prawe ramię i spływający z przodu przez biodra. Na stopach ma brązowe buty. Polichromia w odsłoniętych partiach ciała naturalistyczna.
Ikonografia ławy kolatorskiej poświęcona jest tematyce pasyjnej. Dlatego też w jej zwieńczeniu ukazano dwie święte związane z męką Pańską: św. Marię Magdalenę po lewej stronie i św. Weronikę po prawej stronie. Rzeźba przedstawia św. Marię Magdalenę, która utożsamiana jest z jawnogrzesznicą, nawróconą po spotkaniu z Jezusem. Święta towarzyszyła Chrystusowi, aż do śmierci i jako pierwsza przekazała apostołom wieść o zmartwychwstaniu.
Bardzo dobry, widoczne przybrudzenia.
Rzeźba św. Marii Magdaleny powstała w trzeciej ćwierci XVIII wieku. Umieszczona jest na zwieńczeniu ławy kolatorskiej. Rzeźba przedstawia św. Marię Magdalenę, która utożsamiana jest z jawnogrzesznicą, nawróconą po spotkaniu z Jezusem. Święta towarzyszyła Chrystusowi, aż do śmierci i jako pierwsza przekazała apostołom wieść o zmartwychwstaniu.
Maria Działo, "Św. Maria Magdalena", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-maria-magdalena-2