Polichromia powstała w 1714 roku. W 1984 roku poddano ją gruntownej konserwacji.
Polichromia umieszczona na stropie nawy głównej. W polu środkowym scena Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny umieszczona w kwadratowej ramie o bokach zamkniętych łukami nadwieszonymi. Rama profilowana, zdobiona rzędem pojedynczych liści. Matka Boska unosząca się na obłokach z szeroko rozłożonymi na boki rękami, prawą wzniesioną do góry. Twarz owalna z długim nosem, silnie zaciśniętymi ustami i dużymi oczami, skierowanymi ku górze. Włosy jasne, kręcone, schowane pod żółtym welonem, którego jeden koniec rozwiany jest wzdłuż prawej ręki. Matka Boska ubrana jest w szeroką, różową suknię, przewiązaną w talii pomarańczową tasiemką oraz błękitny płaszcz, założony za lewe ramię i rozwiany z tyłu. Nad głową Matki Boskiej aniołki unoszą insygnia królewskie: koronę, berło, a także gałązkę białej lilii. Poniżej grupy aniołów podtrzymujące obłoki. Dokoła ramy bujne sploty różnokolorowego akantu przeplecionego karbowaną wstęgą, owijające również ramę ze sceną Wniebowzięcia. W dolnej części ukazane są ponadto dwa anioły podtrzymujące białą wstęgę z napisem: „ASSVMPTA EST MARIA IN COELVM, GAV, / DENT ANGELI, LAVDANTES BENEDICVNT / DOMINVM.” Z kolei z drugiej strony stropu umieszczony jest owalny medalion, obwiedziony liśćmi wawrzynu, w polu którego umieszczone jest czerwone godło zakonu Bożogrobowców oraz małe uskrzydlone główki aniołków. Powyżej na białej wstędze umieszczony jest napis: „SVB HOC SIGNO.”, a poniżej: „RESTAVRATVM A(NN)O (DOMINI) 1714 / Die 14 Aug(st)”. Całość stropu obwiedziona jest dookoła pasem przeważnie prostokątnych kasetonów, wypełnionych różnokolorowymi liśćmi akantu, a także od zewnątrz szerokim pasem dekoracyjnym z brązowych liści wawrzynu. Pasy na bokach wyłamane półkolistymi wypustkami, w których umieszczone są duże muszle palmetowe. Kolorystyka stonowana, jasna z przewagą błękitu i czerwieni.
Strop nawy pokrywa polichromia przedstawiająca scenę Wniebowzięcia Matki Boskiej. Kompozycja jest bogato dekorowana splotami akantu i karbowaną wstęgą. Niespokojne wici roślinne owijają ramę obrazu sprawiając wrażenie iluzjonistycznego przedstawienia.
Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny (łac. assumptio Beatae Mariae Virginis in coelum) jest udzielonym Maryi przez Boga nadprzyrodzonym przywilejem, na mocy którego po zakończeniu ziemskiego życia została wzięta do nieba z duszą i ciałem. Dogmat o Wniebowzięciu został ogłoszony dopiero 1 listopada 1950 przez papieża Piusa XII w konstytucji apostolskiej „Munificentissimus Deus”, jednak świadectwo na temat końca życia Marii pojawiało się już w świadectwach patrystycznych, np. w „Panarionie” Epifaniusza (IV w.). Obok terminu „wniebowzięcie” (assumptio) stosowano także „zaśnięcie” (dormitio) oraz „przejście” (transitus). Niestety nie znany jest autor tego dzieła.
Strop nawy pokrywa polichromia przedstawiająca scenę Wniebowzięcia Matki Boskiej z 1714 roku. Kompozycja jest bogato dekorowana splotami akantu i karbowaną wstęgą. Niespokojne wici roślinne owijają ramę obrazu sprawiając wrażenie iluzjonistycznego przedstawienia.
Maria Działo, "Polichromia ścienna", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/polichromia-scienna-19