Malowidła wielokrotnie uzupełniane oraz rekonstruowane w l. 1936-1937.
Polichromia pokrywa strop i ściany prezbiterium, strop, zaskrzynienia i ściany nawy oraz belkę tęczową, ambonę, ławkę kolatorską i parapet chóru muzycznego. W dekoracji zastosowano 77 motywów zarówno figuralnych, jak i heraldycznych, roślinnych, zwierzęcych, sakralnych, architektonicznych, tekstylnych, geometrycznych. Motywy tworzą oddzielne pasy dekoracyjne , dając wrażenie wzorzystych tkanin lub fryzów. Koloryt: jasna i ciemna czerwień, zielenie, błękity, brązy oraz żółcienie na białym lub czarnym podkładzie, czasem bezpośrednio na drewnie.
Przykład malarstwa patronowego o motywach identycznych lub bliskich malowidłom w kościołach w Łopusznej i Harklowej, a także realizacjom na Śląsku (szafa zakrystyjna w Starym Bielsku, strop w Małujowicach). Zwrócono uwagę na współistnienie w dekoracji motywów romańskich, gotyckich, tekstylnych oraz, zapożyczonych ze stolarki, haftów, kobierców orientalnych.
Dobry. Konserwowane 1936-1937 (T. Sas Terlecki, M. Ritter), 1999-2003 (J. Adamowicz, ASP Kraków).
Całościowa dekoracja stropów i ścian kościoła oraz elementów wyposażenia świątyni (ambona, chór muzyczny, ławka kolatorska), wykonana w technice klejowej przy użyciu skórzanych patronów , składające się z 77 różnorodnych motywów układanych w dekoracyjne pasy.
Andrzej Włodarek, "Polichromia", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/polichromia-1