Nieznane są starsze źródła archiwalne dotyczące ołtarza św. Antoniego. Pierwsza pewna wzmianka pochodzi z 1899 roku, z czasu gdy proboszczem parafii był ksiądz Michał Wawrzynowski. Ze składek III Zakonu sprawiono w miejsce starych i spróchniałych rzeźb dwie nowe figury – św. Teresy Większej i św. Kunegundy (wykonane przez rzeźbiarza z Zakopanego). W tym też czasie malarz Stanisław Bochyński namalował obraz Wniebowzięcia Matki Boskiej do zwieńczenia ołtarza.
Ołtarz przyścienny, architektoniczny, jednoosiowy, jednokondygnacyjny ze zwieńczeniem. Mensa prostopadłościenna, w antepedium prostokątna, złocona rama. Prostokątna predella flankowana przed dwa wysunięte cokoły, na których ustawione są pilastry, wspierające przerwane belkowanie, zamknięte wydatnym, profilowanym gzymsem. Przed podporami ustawione są dwie figury świętych: po lewej stronie św. Teresy, a po prawej św. Kunegundy. W polu środkowym wnęka w kształcie stojącego prostokąta, zamkniętego łukiem nadwieszonym, w której umieszczona jest figura św. Antoniego Padewskiego na tle mniejszej płyciny o analogicznym kształcie. Imposty w partii fryzu ustawione są pod kątem, zdobione podwieszonymi od spodu szyszkami. Zwieńczenie w kształcie stojącego prostokąta, ujęte parą pilastrów, wspierających wyłamane belkowanie, zamknięte nad polem środkowym łukiem nadwieszonym. W polu obraz „Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny” w kształcie stojącego prostokąta od dołu i od góry zamkniętego łukiem nadwieszonym. Na szczycie zwieńczenia promienista gloria z monogramem maryjnym na tle obłoków. Podpory ustawione są na niskich bazach o trzonach dekorowanych płaską, skośnie oplatającą je szeroką wstęgą i o kapitelach korynckich. Boki nastawy i zwieńczenia zdobią uszaki formowane z ażurowej dekoracji rocaille’owej. Całość struktury ołtarza pokryta marmoryzacją zielono-niebieską; na cokole, fryzie, we wnęce i w zwieńczeniu cześciowo w kolorze jasnozielonym z jasnobrązowo-białym żyłkowaniem. Detale oraz profilowania pozłacane i posrebrzane.
Architektura nastawy reprezentuje typ aediculowy, czyli jednoosiowego retabulum, ujętego parą podpór dźwigających belkowanie ze zwieńczeniem. Ten typ ołtarza pojawił się w Małopolsce już w pierwszej połowie XVII wieku. Ołtarz posiada charakterystyczne uszy, zdobione dekoracją rocaille’ową, typową dla sztuki rokokowej drugiej połowy XVIII wieku. Pozostałe elementy dekoracyjne są w większości wynikiem późniejszych renowacji ołtarza z XIX i XX wieku. Niestety nie jest znany autor dzieła.
Ołtarz powstał w drugiej połowie XVIII wieku (został silnie przekształcony w XIX i w XX wieku). W jego polu głównym znajduje się figura św. Antoniego Padewskiego, w zwieńczeniu obraz „Wniebowzięcie Matki Boskiej” Stanisława Bochyńskiego z 1899 roku, a po bokach ołtarza dwie figury: św. Teresy Większej i św. Kunegundy z tego samego okresu.
Maria Działo, "Ołtarz boczny północny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-polnocny-2