Ołtarz został wykonany przez nieznanego rzeźbiarza, Pachomia, w drugiej połowie XVIII wieku. Pierwotnie stanowił część wyposażenia kaplicy dworskiej w Krzyszkowicach. Został uratowany z pożaru i przeniesiony do wybudowanego w latach 1856-1860 drewnianego kościoła wzniesionego na miejscu kaplicy. Kościół wraz z wyposażeniem przeniesionego w 1874 roku w miejsce, w którym znajduje się obecnie. W polu głównym ołtarza znajduje się figura Najświętszego Serca Jezusa, a na zasuwie umieszczono obraz ze sceną Przemienienia Pańskiego. W 1889 rok ołtarz odmalowano i odzłocono. W 1948 roku ołtarz został odnowiony przez Juliusza Żańczyka z Gorlic.
Ołtarz prostopadłościenny, z drewnianą mensą. W polu antepedium trzy przedstawienia: Najświętszego Serca Marii, Świętej Rodziny oraz Najświętszego Serca Jezusa, każde ujęte złoconą ramą.
Nastawa ołtarzowa jednoosiowa, jednokondygnacyjna ze zwieńczeniem, ustawiona na cokole. Kondygnacja nastawy ujęta zdwojonymi pilastrami o kapitelach kompozytowych i kanelowanych trzonach, ustawionych pod kątem do środka. Ustawione na wyodrębnionych cokołach podpory dźwigają imposty oraz fragmenty przerwanego przyczółka. W polu środkowym nisza w formie stojącego prostokąta zamkniętego łukiem półkolistym nadwieszonym z uskokiem, ujęta profilowaną ramą. Zwieńczenie w formie zbliżonej do rombu, ujętego spływami wolutowymi, zamkniętego stykającymi się wolutami. W polu rzeźbione przedstawienie monogramu IHS na obłokach, ujęte glorią promienistą. Cokoły pilastrów dekorowane płycinami utworzonymi z ornamentu roślinnego. W partii trzonów zwisy kwiatowe, a impostów palmety. Rama pola środkowego ujęta od gry i dołu ornamentem roślinnym. Nastawa flankowana uszami utworzonymi z rocaille'u i ornamentu roślinnego. Struktura w kolorze granatowym; ornamentyka oraz profile złocone, obłoki srebrzone.
Architektura ołtarza reprezentuje typ aediculowy, a więc prostej jednokondygnacyjnej struktury ze zwieńczeniem, ujętej podporami. Dynamiczna architektura, którą tworzą zwielokrotnione, skośnie ustawione podpory, fragmenty belkowania, czy też kształt zwieńczenia, dowodzi, że jest to dzieło osiemnastowieczne. Wykorzystana do dekoracji nastawy ornamentyka w postaci fragmentów rocaille’u i zwisów kwiatowych i ornamentu roślinnego, z których utworzono m.in. uszaki i obramienia płycin, wskazują, że dzieło powstało w drugiej połowie stulecia.
W latach 1888 i 1948 rok ołtarz odmalowano i odzłocono.
Ołtarz został wyrzeźbiony przez Pachomia w drugiej połowie XVIII wieku. Architektura ołtarza reprezentuje typ aediculowy, a więc prostej jednokondygnacyjnej struktury ze zwieńczeniem, ujętej podporami. Jego główne przedstawienie stanowi figura Najświętszego Serca Jezusa, a na zasuwie umieszczono obraz ze sceną Przemienienia Pańskiego.
Agata Felczyńska, Paulina Kluz, "Ołtarz boczny Najświętszego Serca Jezusa", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/oltarz-boczny-najswietszego-serca-jezusa-4