Rzeźba została wykonana w XVII wieku.
Pełnoplastyczna figura Chrystusa przybita do krzyża trzema gwoździami. Sylwetka postaci esowato wygięta, ukazana w lekkim zwisie, dłonie z zagiętymi palcami małym i serdecznym. Ciało wychudzone, z zaznaczonym układem kostnym, wyraźnym zwłaszcza w partii klatki piersiowej. Głowa pochylona, opadająca na prawe ramię. Nogi lekko ugięte w kolanach, prawa stopa założona na lewą. Twarz o wyrazistych rysach, oczy przymknięte, nos o prostym profilu, usta rozchylone, o lekko opadających kącikach. Twarz okolona krótką brodą oraz długimi włosami układającymi się w pojedyncze pasma opadające na ramiona. Perizonium udrapowane na podwójnym sznurze ze zwisem przy prawym biodrze. Karnacja ciała w szarokremowym odcieniu, włosy i broda ciemnobrązowe. Perizonium białe ze złotą lamówką na brzegach. Na stopach, prawym boku i dłoniach rany opracowane rzeźbiarsko z kroplami krwi, malowane czerwoną farbą. Krzyż nowy, prosty, malowany na kolor ciemnobrązowy.
Rzeźba została wykonana w XVII wieku. Ekspresja dzieła została silnie podkreślona esowato wygiętą sylwetką, rzeźbionymi kroplami krwi sączącymi się z ran, a także wyrazem twarzy Chrystusa. Nazywa krucyfiks pochodzi od łacińskiego słowa „crucifixus” i oznacza „przybity do krzyża”. Przedstawienie Ukrzyżowania zredukowane wyłącznie do postaci wiszącego na krzyżu, martwego Chrystusa ma uzmysłowić oglądającym Jego osamotnienie w czasie męki. Chrystus został ukazany w typie Cristo morto – tzn. jako umarły z zamkniętymi oczami i rozchylonymi ustami.
Dobry, ubytki polichromii na całej powierzchni figury, pęknięcia w miejscach łączeń ramion z torsem. Brak palca wskazującego lewej ręki
Ekspresja dzieła została silnie podkreślona esowato wygiętą sylwetką, rzeźbionymi kroplami krwi sączącymi się z ran, a także wyrazem twarzy Chrystusa.
Maria Działo, "Krucyfiks", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/krucyfiks-145