Dzieje zabytku nie są znane.
Pełnoplastyczna figura Chrystusa na prostym krzyżu. Sylwetka zmarłego z wyraźnie zarysowaną muskulaturą, ramiona uniesione do góry tworzą łuk, palce dłoni zgięte, nogi lekko ugięte w kolanach. Głowa opada na prawe ramię, twarz pociągła pozbawiona cech indywidualnych, oczy i usta zamknięte. Na prawy bark spływa pukiel długich włosów, broda długa. Na głowie cienka zielono-brązowa korona cierniowa. Perizonium krótkie, białe ze złotą lamówką, podtrzymywane sznurem, opadające kaskadami na prawy bok. Na ciele Chrystusa czerwoną farbą zaznaczone ślady męki: przebity bok, dłonie i skrzyżowane stopy w miejscach przebicia gwoździami. Nad głową titulus z napisem „INRI”. W partiach ciała polichromia naturalistyczna.
Śmierć Chrystusa na krzyżu będąca ofiarą odkupienia ludzkich grzechów oraz późniejsze zmartwychwstanie oznaczające przezwyciężenie śmierci określają fundament religii chrześcijańskiej. Najważniejszym symbolem wiary i śmierci ofiarnej jest krucyfiks – plastyczne przedstawienie umierającego lub umarłego Chrystusa na krzyżu, występujące samodzielne lub jako część większej grupy. Nazwa krucyfiks pochodzi od łacińskiego słowa „crucifixus” i oznacza „przybity do krzyża”. Z punktu widzenia historii sztuki od XI wieku nacisk kładziono na ukazanie nie triumfu, lecz cierpienia Chrystusa. Zbawiciel jest ukazany w koronie cierniowej, z opuszczoną głową i śladami męki. Przedstawienie zredukowane, jak w przypadku tej rzeźby, wyłącznie do postaci wiszącego na krzyżu, martwego Jezusa uwypukla jego osamotnienie w czasie męki i stanowi obowiązkowe wyposażenie każdego kościoła. Bolechowicki krucyfiks jest przykładem dzieła dobrej jakości artystycznej, w którym prawidłowo oddano proporcje ciała i które wywołuje w widzach współczucie i smutek.
Widoczne są odpryski polichromii w dolnych partiach oraz późniejsze przekształcenia głowy figury (?).
Bolechowicki krcyfiks pochodzi najpewniej z XX wieku, ale nawiązuje do typu wypracowanego na przełomie XVII i XVIII wieku. Jest przykładem dzieła słabej jakości artystycznej, w którym prawidłowo oddano proporcje ciała.
Agata Felczyńska, "Krucyfiks", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/krucyfiks-131