Figury aniołów zostały wykonane w XVIII wieku. Pierwotnie zdobiły, któryś z ołtarzy w kościele w Makowie Podhalańskim. W latach sześćdziesiątych XX wieku umieszczono je w kaplicy.
Rzeźby ścięte z tyłu, ukazujące dwa putta z girlandami w dłoniach, ustawione przeciwstawnie. Aniołki ukazane w pozycji półsiedzącej, z jedną ręką uniesioną wysoko do góry, w której trzymają girlandy z róż, drugą je podtrzymują. Twarze pełne o dużych ustach, małych i zadartych noskach, dużych oczach. Włosy średniej długości, jasne, zawinięte w pokaźne loki, zasłaniające uszy. Przez biodra są przepasane złotą tkaniną. Skrzydełka srebrzone, rozpostarte na boki. Partie ciała polichromowane naturalistycznie, tkanina i atrybuty złocone, skrzydła srebrzone.
Figury ukazują aniołów, które były zapewne ustawione w zwieńczeniu ołtarza. Zostały przedstawione, jako anioły adorujące i wychwalające Boga, trzymające w dłoniach girlandy z kwiatów róż. Niestety nieznana jest atrybucja rzeźb. Aniołki zgodnie z tradycją ikonograficzną ukazane są jako małe dzieci. Często pojawiają się na kartach Pisma Świętego, np. we fragmencie hymnu „Gloria in excelsis Deo”, zwanym też popularnie hymnem anielskim, który według Ewangelii św. Łukasza miał być śpiewany przez anioły podczas narodzin Chrystusa (Łk 2, 14). Ustawienie siedzących rzeźb aniołków na odcinkach przyczółka w zwieńczeniu ołtarzy jest typowe dla większości nastaw ołtarzowych od epoki nowożytnej po czasy współczesne. Ukazywano je w postaci małych, półnagich chłopców. Swoją genezą przedstawienie to sięga do kultury antycznej – wyobrażeń uskrzydlonego Erosa jako dziecka (tzw. amorek).
Zły, silne ubytki w strukturze polichromii, duże zabrudzenie.
Figury aniołów zostały wykonane w XVIII wieku. Prawdopodobnie zdobiły, któryś z ołtarzy w kościele w Makowie Podhalańskim. Zostały ukazane, jako anioły adorujące i wychwalające Boga, trzymające w dłoniach girlandy z kwiatów róż. Niestety nieznana jest atrybucja rzeźb. Ustawienie siedzących rzeźb aniołków na odcinkach przyczółka w zwieńczeniu ołtarzy jest typowe dla większości nastaw ołtarzowych od epoki nowożytnej po czasy współczesne.
Maria Działo, "Dwa anioły", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/dwa-anioly-3