Dzieje zabytku nie są znane.
Rzeźba pełna ukazująca Chrystusa Zmartwychwstałego przedstawionego całopostaciowo, w lekkim kontrapoście, z delikatnie zaznaczoną muskulaturą i głową lekko opuszczoną. Jezus ma jasną karnację, twarz pociągłą o prostym nosie, okoloną długą brodą i falującymi brązowymi włosami spływającymi na plecy i prawe ramię. Jest ubrany w udrapowany czerwony płaszcz w diagonalnym układzie zarzucony na lewe ramię i owijający się wokół prawego biodra, łączący się pod lewą ręką. W lewej dłoni wtórnie dodana chorągiew w postaci purpurowej tkaniny z krzyżem na drewnianym drzewcu z resztkami złocenia, prawa dłoń wzniesiona w geście błogosławieństwa. Postać ustawiona na niewysokim postumencie imitującym skalny blok.
Moment zmartwychwstania Chrystusa nie został opisany w żadnej z Ewangelii, wiadomo jedynie, co stało się następnego poranka. Artyści skupiali się zatem na ukazaniu w tym przedstawieniu faktu zwycięstwa nad śmiercią. Od czasów baroku zmartwychwstały Chrystus wskazuje prawą ręką w stronę nieba i ten gest jest zapowiedzią nadchodzącego wniebowstąpienia. W drugiej ręce trzyma chorągiew triumfalną będącą właśnie znakiem jego zwycięstwa. Purpura płaszcza symbolizuje władzę, jest też kolorem Boga. Z kolei niebieski, który w niektórych ujęciach dekoruje spodnią stronę płaszcza jest kolorem firmamentu, symbolem nieba i nieskazitelności. Zestaw zastosowanych środków wyrazu świadczy o wyjątkowej wadze zmartwychwstania Chrystusa dla dziejów zbawienia.
Rzeźbiarz wydłużył nadmiernie korpus ciała, lecz prawidłowo przedstawił fałdy płaszcza, który sprawia wrażenie uszytego z grubej tkaniny. Zgodnie z konwencją przedstawień religijnych i dziewiętnastowieczną modą rzeźbę cechuje łagodny wyraz.
Delikatne przybrudzenie powierzchni polichromii i ślady po drewnojadach, wyraźne spękania drewna na prawym ramieniu, wokół lewego nadgarstka i na tylnej stronie rzeźby.
Rzeźba Chrystusa Zmartwychwstałego została wykonana w XIX wieku. Artyści w tego typu przedstawieniach skupiali się na ukazaniu momentu triumfu nad śmiercią. Zgodnie z konwencją przedstawień religijnych i dziewiętnastowieczną modą rzeźbę cechuje łagodny wyraz.
Agata Felczyńska, "Chrystus Zmartwychwstały", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chrystus-zmartwychwstaly-3