Dzieje zabytku nie są znane.
Obraz o kształcie prostokąta stojącego z uszakami w narożach, zamknięty od góry łukiem nadwieszonym. W dolnej części dwóch aniołów z włóczniami trzyma drewniany krzyż w kształcie litery T. Na nim stoi w kontrapoście triumfujący Chrystus z uniesionymi rękami i głową przechyloną na prawe ramię. Ma młodą, owalna twarz, ciemne oczy, prosty nos i pełne usta; wokół głowy świetlisty nimb. Jest ubrany w czerwoną tunikę przepasaną cigulum, a błękitny płaszcz przechodzący przez prawy bark rozwiewa się za jego sylwetką. W górnej części przedstawiono grupy aniołów unoszące się na obłokach. Dwa w centrum kompozycji podtrzymują nad głową Chrystusa koronę cierniową z wpisanym w nią monogramem „IHS”. Po ich bokach, bliżej krawędzi obrazu dwie grupy po dwa anioły w dynamicznych pozach prezentują Arma Christi. W podłuczu cztery anioły pogrupowane na dwóch obłokach przygrywają na instrumentach muzycznych. Jeden z nich, ubrany w czerwoną tunikę ma na kolanach otwartą księgę, a prawą rękę unosi wysoko. Tło obrazu stanowią szarobłękitne obłoki. U góry przebijają się promienie ciepłego słonecznego światła. Rama drewniana, profilowana, pomalowana na kolor jasnobrązowy.
Interesujący ikonograficznie obraz przedstawia Chrystusa triumfującego w otoczeniu aniołów trzymających Arma Christi. Jest to zespół przedmiotów, które odegrały swoją rolę w trakcie męki Chrystusa – odnoszą się do konkretnego wydarzenia lub służyły zadaniu bólu. Najbardziej wyróżniony został krzyż oraz korona cierniowa otaczająca monogram IHS. Obok nich dostrzec można trzymane przez postacie gwoździe, którymi Jezu został przybity do krzyża oraz młotek, kolumnę i rózgę do biczowania, trzcinę, która miała zastąpić berło, koguta odnoszącego się do zaparcia się św. Piotra i drabinę, dzięki której zdjęto go z krzyża. Niżej, w rękach aniołów widać włócznię, którą przebito jego bok, oraz kij z zatkniętą nań gąbką, którą podawano mu ocet do picia. Ukazane w najwyższej partii muzykujące aniołki wzmacniają przekaz dotyczący triumfu Jezusa nad śmiercią. Przedstawienia o tej tematyce pojawiały się już w średniowieczu, lachowicki obraz nosi jednak cechy sztuki XIX wieku – zastosowano uproszczenia, typizację i centralną kompozycję.
Sfalowani i spękana warstwa malarska, zabrudzenia powierzchni.
Dziewiętnastowieczny obraz przedstawia Chrystusa triumfującego w otoczeniu aniołów trzymających Arma Christi, czyli narzędzia jego męki.
Agata Felczyńska , "Arma Christi", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/arma-christi