W aktach wizytacji z 1619 roku wymieniono chór muzyczny. Sceny z życia św. Małgorzaty zostały namalowane w 1696 roku. W dokumentach wizytacyjnych z 1747 roku opisano drewniany, stary i pomalowany chór muzyczny („chorus ligneus antiquus depictis”). W 1836 roku odnawiano chór i prawdopodobnie wówczas domalowano scenę ze św. Michałem Archaniołem.
Balustrada chóru muzycznego na profilowanym cokole, podzielona na osiem pól wydzielonych hermami dekorowanymi małżowiną i ornamentem roślinnym, dźwigającymi pełne belkowanie, stanowiące parapet. W polach płyciny naprzemiennie w formie leżącego prostokąta z uszakami i leżącego owalu z uszakami, ujęte w ramy. W nich malowane na desce obrazy, od lewej: św. Michał Archanioł walczący z szatanem, św. Małgorzata i zaloty namiestnika rzymskiego, nawrócenie św. Małgorzaty przez opiekunkę, chrzest świętej w czasie prześladowania chrześcijan, pojmanie św. Małgorzaty i zmuszenie jej, aby złożyła ofiarę bogom pogańskim, tortury świętej (przypalanie piersi), uwięzienie w wieży i wizja szatana w postaci smoka, ścięcie mieczem. Struktura polichromowana w kolorze kremowym, z cokołem i fryzem malowanym na sposób imitujący marmoryzację, profile i ornamentyka złocone.
Cykl malowideł z balustrady chóru muzycznego miał przedstawiać sceny z życia św. Małgorzaty Antiocheńskiej, patronki kościoła w Raciborowicach. W XIX wieku w pierwszej płycinie domalowano przedstawienie św. Michała Archanioła, które nie ma związku z tematyką cyklu.
Małgorzata była córką pogańskiego kapłana. Została nawrócona na chrześcijaństwo przez swoją opiekunkę i w tajemnicy ochrzczona. W okresie prześladowań chrześcijan za czasów cesarza Dioklecjana rzymski namiestnik chciał ją poślubić. Małgorzata jednak wybrała wiarę, wskazując Chrystusa jako jej oblubieńca. Została przez to pojmana i zmuszana, aby złożyć ofiarę pogańskich bóstwom. Gdy odmówiła, została poddana torturom, później zaś uwięziona. W zamknięciu ukazał się jej szatan pod postacią smoka, którego przepędziła za pomocą krzyża. Święta Małgorzata zginęła przez ścięcie mieczem.
Przetarcia polichromii balustrady na krawędziach, spękania, zabrudzenia. Zaplamienia i zabrudzenia obrazów, ściemniały werniks.
W aktach wizytacji z 1619 roku wymieniono chór muzyczny. Sceny z życia św. Małgorzaty zostały namalowane w 1696 roku. W 1836 roku odnawiano chór i prawdopodobnie wówczas domalowano scenę ze św. Michałem Archaniołem. Cykl malowideł z balustrady chóru muzycznego miał przedstawiać sceny z życia patronki kościoła w Raciborowicach, przedstawienie św. Michała Archanioła nie ma związku z jego tematyką.
Paulina Kluz, "Chór muzyczny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/chor-muzyczny-2