Sprawiona wraz z ołtarzem głównym z inicjatywy proboszcza Michała Lorencza.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu drążona, na niskim postumencie. Figura zwrócona en face, o delikatnie skręconej, przechylonej w tył sylwetce; głowa skierowana w lewą stronę, delikatnie uniesiona. Lewą ręką ugiętą, wyciągniętą przed siebie, podtrzymuje poduszkę z koroną zamkniętą; prawą ugiętą, wyciągniętą w bok, trzyma berło. Twarz okrągła, oczy zmrużone, patrzące do góry, nos długi, prosty, usta delikatnie rozchylone; okolona długą brodą o skręconych puklach, opadająca na pierś. Włosy długie, z przedziałkiem na środku głowy, skręcone w grube pukle. Święty ubrany w spodnie i wysokie buty; kaftan z wzorzystej, płaskorzeźbionej tkaniny, zapinany na guzy, z pasem i złoconą lamówką; płaszcz spięty na piersi, opadający przez ramiona na boki, o zawijających się brzegach. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty białe, atrybuty i detale stroju złocone.
Późnobarokowa rzeźba wykazująca wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, który w latach 1694-1700 był zatrudniony w Lewoczy.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana i złocona, umieszczona w retabulum ołtarza głównego. Całopostaciowe przedstawienie św. Władysława, stojącego frontalnie, w lekkim kontrapoście, w prawej dłoni berło, lewą podtrzymuje poduszkę z koroną zamkniętą. Rzeźba z około 1750 roku, wykazująca wpływy dzieł Olafa Engelholma, Szweda, czynnego w latach 1694-1700 w Lewoczy.
Andrzej Włodarek, "Św. Władysław", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-wladyslaw-6