Sprawiony do nastawy ołtarza głównego.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu, drążona, ustawiona na rzeźbionym fragmencie skały. Święty ukazany frontalnie, z prawą nogą ugiętą, opartą o skałę. Prawą rękę podtrzymuje przed sobą zamkniętą księgę z potrójną papieską tiarą; w lewej, wyciągniętej w bok ręce trzyma dwa skrzyżowane klucze. Twarz pociągła, o starczych rysach, niewielkich oczach, prostym długim nosie, niewielkich, rozchylonych ustach, okolona krótką, kręconą brodą. Włosy krótkie, kręcone, pukle po bokach i na czubku głowy. Święty ubrany w tunikę z kołnierzem, przepasaną w talii, marszczoną w gęste drobne fałdki, oraz płaszcz przerzucony przez lewe ramię i opadający gęstymi, grubymi fałdami, skręconej i ekspresyjnie rozwianej tkaniny na kolana i prawy bok. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty białe, atrybuty i detale stroju złocone.
Późnobarokowa rzeźba wykazująca wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, który w latach 1694-1700 był zatrudniony w Lewoczy.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana i złocona, umieszczona w retabulum ołtarza głównego. Święty ukazany w całej postaci, frontalnie, z prawą nogą ugiętą, opartą o skałę. Prawą rękę podtrzymuje przed sobą zamkniętą księgę z potrójną papieską tiarą; w lewej, wyciągniętej w bok ręce trzyma dwa skrzyżowane klucze. Ubrany w tunikę z kołnierzem, przepasaną w talii, marszczoną w gęste drobne fałdki, oraz płaszcz przerzucony przez lewe ramię i opadający gęstymi, grubymi fałdami, ekspresyjnie rozwiany. Rzeźba z około 1750 roku wykazująca wpływ dzieł Olafa Engelholma, Szweda, czynnego w latach 1694-1700 w Lewoczy.
Andrzej Włodarek, "Św. Piotr", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-piotr-49