Przynajmniej do 1980 roku rzeźba znajdowała się w zwieńczeniu przeciwległego – prawego ołtarza.
Rzeźba z przedstawieniem nieokreślonego świętego w habicie zakonnym. Święty został ukazany w całej postaci, frontalnie, w lekkim kontrapoście, z głową skierowaną w prawo, delikatnie uniesioną. Prawą rękę ma odwiedzioną do boku, lewą składa na piersi. Twarz ma okrągłą, szczupłą, o młodzieńczych rysach, oczach uniesionych ku górze, okoloną krótkimi włosami w postaci głęboko rzeźbionych, wijących się pukli. Ubrany jest w srebrny habit przewiązany złotym sznurem. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała.
Rzeźba przedstawia świętego w habicie zakonnym. Nie towarzyszą mu żadne atrybuty, dzięki którym mógłby zostać zidentyfikowany. Z tego powodu można z równym prawdopodobieństwem zakładać, że jest to np. św. Dominik, św. Jacek albo św. Franciszek. Rzeźba powstała w XVIII wieku, a o silnych związkach z tradycją barokową świadczy sposób ułożenia habitu podkreślający układ ciała postaci. Rzeźbę cechuje poprawne odwzorowanie anatomii i poziom artystyczny dostrzegalnie wyższy niż poziom towarzyszącej mu w ołtarzu figury św. Jana Ewangelisty.
Dobry.
Rzeźba ołtarza bocznego przedstawia nieokreślonego świętego w habicie zakonnym. Jej forma jest osadzona w tradycji baroku, o czym świadczy przede wszystkim charakterystyczny układ fałdów szat.
"Nieznany święty", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/nieznany-swiety-3