Według źródeł ołtarze zostały wykonane przez nieznanego rzeźbiarza, Pachomia w drugiej połowie XVIII wieku. Prawdopodobnie jest on również autorem figur w ołtarzu głównym. Nastawa razem z figurami pierwotnie stanowiły część wyposażenia kaplicy dworskiej w Krzyszkowicach. Zostały uratowane z jej pożaru i przeniesione do wybudowanego w latach 1856-1860 drewnianego kościoła wzniesionego na miejscu kaplicy. Świątynię tę wraz z wyposażeniem przeniesiono w 1874 roku w miejsce, w którym znajduje się obecnie. Figury były najpewniej odnawiane razem z ołtarzem głównym w latach 1900 i 1948.
Figura ustawiona na niskiej, prostokątnej podstawie. Ukazana frontalnie, w wykroku lewej nogi, w lekkim odchyleniu ciała, z uniesioną głową skierowaną w lewo. Obie ręce ma wyciągnięte przed siebie, w prawej trzyma włócznię. Twarz ma szeroką, z niskim czołem i podkreślonym podbródkiem, o małych, migdałowatych oczach, niewielkim nosie i ustach. Włosy rzeźbione w lekko falowane pasma, ściśle przylegają do głowy i opadają na kark. Postać ma na głowie koronę otwartą. Ubrana jest w srebrzoną tunikę, sięgającą kolan, z podwiniętymi rękawami, złoconą zbroję tortową z piórami na ramionach, przewiązaną szarfą oraz złocony płaszcz z brązową podszewką, zarzucony na prawe ramię i opadający na lewą nogę. Na nogach ma srebrzone, wysokie buty. Polichromia ciała naturalistyczna.
Wszystkie figury z ołtarza posiadają cechy formalne pozwalające przypisać ich wykonanie temu samemu rzeźbiarzowi, najpewniej wspomnianemu Pachomiowi. Wszystkie posiadają zbliżone rysy twarzy i sposób rzeźbienia włosów. Figury modelowane są w sposób nieco uproszczony i ukazane w sztywnych pozach. Ich szaty ściśle przylegają do ciała, odzwierciedlając układ postaci, są silnie marszczone i drapowane, ale kształtowanie nieco topornie. Poziom ich wykonania świadczy o mniej wprawnym twórcy, zapewne z warsztatowym wykształceniem, działającym w lokalnie.
Strój i atrybuty omawianej figury nie pozwalają na jej identyfikację z konkretnym świętym.
Rzeźby mogły zostać odnowione wraz z ołtarzem w latach 1900 i 1948.
Rzeźba niezidentyfikowanego monarchy została wykonana wraz z ołtarzem w drugiej połowie XVIII wieku, być może przez rzeźbiarza Pachomia. Pochodzi z dawnego wyposażenia kaplicy dworskiej i razem z ołtarzem została przeniesiona do nowego kościoła.
Agata Felczyńska, Paulina Kluz, "Niezidentyfikowany monarcha", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2024, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/niezidentyfikowany-monarcha