Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Dzieło powstało na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku, które w Krakowie ostatecznie odbyły się w 1775 roku. Cuda te były dowodem w jego procesie kanonizacyjnym. Ukazują one uzdrowienia za sprawą profesora Uniwersytetu Krakowskiego. Sceny zostały ujęte w ornamentalne ramy oraz opatrzone łacińskimi podpisami.
Obraz w fantazyjnej ramie ujętej szeroką, malowaną bordiurą, z girlandami z kwiatów podwieszonymi pod górną krawędzią z główką aniołka. Dzieło przedstawia scenę uzdrowienia chorej Jadwigi Paskówny, leżącej na łożu w towarzystwie dwóch piastunek i mężczyzny wyłaniającego się zza kotary. Nad nimi unosi się w chmurach św. Jan Kanty w stroju profesorskim. U dołu kartusz z napisem "HEDVIGIS PASKOVNA / AB ACVIA FEBRE MOMENTO / FIT LIBERA".
Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Powstał na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku i ukazuje cudowne uzdrowienie Jadwigi Paskówny. Obraz namalował Jan Nayerffer.
Józef Skrabski, "Uzdrowienie Jadwigi Paskówny", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/uzdrowienie-jadwigi-paskowny