Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Powstał na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku, które w Krakowie ostatecznie odbyły się w 1775 roku. Dzieło ukazuje cudowne uzdrowienia za sprawą profesora Uniwersytetu Krakowskiego. Cuda te były dowodem w jego procesie kanonizacyjnym. Sceny zostały ujęte w ornamentalne ramy oraz opatrzone łacińskimi podpisami.
Obraz w fantazyjnej ramie ujętej szeroką, malowaną bordiurą, z girlandami z kwiatów podwieszonymi pod górną krawędzią z główką aniołka. Ukazuje scenę tratowania przez konia Tomasza Szreniawskiego. U dołu kartusz z napisem "CRVS EQUI LAPSV FRACTVM / CONSOLIDATUR ET FACVLTAS MOTVS / RESTITVITVR".
Dobry.
Obraz należy do grupy pięciu obrazów wykonanych w nietypowej technice olejnej na niegruntowanym płótnie. Powstał na uroczystości kanonizacji św. Jana Kantego w 1767 roku i ukazuje tratowanego przez konia Tomasza Szreniawskiego, którego święty uzdrowił. Jego autorem był Jan Nayderffer.
Józef Skrabski, "Uzdrowienie Tomasza Szreniawskiego", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2025, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/uzdrowienie-tomasza-szreniawskiego