Sprawiona do nastawy ołtarza bocznego.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu drążona, ustawiona na niskim postumencie na rzucie kwadratu. Święta, ukazana w en trois quatrs, zwrócona w prawo, z głową skierowaną w lewo, stoi w kontrapoście, delikatnie przechylona do tyłu. W lewej, uniesionej ręce trzyma palmę męczeństwa, w prawej miecz, skierowany ostrzem w dół. Przy jej prawym boku koło. Twarz okrągła, szeroka, niewielkie oczy i nos, usta delikatnie rozchylone. Włosy upięte z tyłu, na głowie korona otwarta. Ubrana w długą suknię spodnią z krótkimi rękawami, suknie wierzchnią z gorsetem, sięgającą kolan dekorowaną rytymi pasami z koronkowym brzegiem, oraz płaszcz, delikatnie drapowany, przewiązany na piersi, opadający na plecy i upięty na prawym biodrze. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty i atrybuty złocone.
óźnobarokowa rzeźba w warsztatu Johannesa Feega z Kiežmarku, odmienna stylistycznie od rzeźb w zwieńczeniu nastawy.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana i złocona, umieszczona w rokokowym retabulum ołtarza Świętej Rodziny. Całopostaciowe przedstawienie świętej KatarzynyDoroty, stojącej bokiem do widza, w lekkim kontrapoście, w lewej dłoni palma, lewą przytrzymuje miecz, przy jej prawym boku koło. Rzeźba z około 1770 roku, z warsztatu Johannesa Feega z Kiežmarku, być może dzieł jego starszego brata Franciszka Feega.
Andrzej Włodarek, "Św. Katarzyna Aleksandryjska", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-katarzyna-aleksandryjska-14