Sprawiony do zwieńczenia rokokowego ołtarza bocznego.
Rzeźba pełnoplastyczna, z tyłu drążona, ustawiona na niskiej podstawie. Święty stoi w kontrapoście, bokiem, z tułowiem skręconym w prawo, w kierunku widza; w lewej ręce trzyma jabłko królewskie, w prawej berło. Twarz pociągła o delikatnych rysach, okolona długa brodą. Włosy długie, kręcone, opadają na ramiona, na głowie korona zamknięta z krzyżem. Ubrany w pełną, łuskową zbroję oraz płaszcz spięty na piersi i opadający na plecy. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, zbroja srebrzona, płaszcz laserunkowy, atrybuty złocone.
Rzeźba z warsztatu Johannesa Feega z Kiežmarku.
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana, złocona, srebrzona i laserowana, umieszczona w rokokowym retabulum ołtarza Świętej Rodziny. Całopostaciowe przedstawienie św. Emeryka, stojącego bokiem do widza, w lekkim kontrapoście, z tułowiem skręconym w prawo. Ubrany w zbroję, z płaszczem na ramionach i koronie na głowie; w prawej dłoni berło, w lewej jabłko królewskie. Rzeźba z warsztatu Johannesa Feega z Kiežmarku, wykonana około 1770 roku.
Andrzej Włodarek, "Św. Emeryk", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-emeryk-1