Sprawiona do nastawy ołtarza bocznego w ramach modernizacji wyposażenia kościoła w trzeciej ćwierci XVIII wieku.
Rzeźba pełnoplastyczna, przyścienna, z tyłu drążona, ustawiona na niskim postumencie na rzucie kwadratu. Figura ukazana bokiem w stosunku do widza, zwrócona w lewo ku środkowi ołtarza, stojąca w kontrapoście, o esowato wygiętej sylwetce. W lewej, wyciągniętej w bok ręce trzyma palmę męczeństwa, prawą przytula do piersi kosz z różami. Twarz okrągła, szeroka, niewielkie oczy i nos, usta delikatnie rozchylone, wydatny podbródek. Włosy upięte z tyłu, na głowie korona otwarta. Ubrana w długą, delikatnie drapowaną, ściśle przylegająca do ciała suknię z krótkimi rękawami, gorset oraz płaszcz, delikatnie drapowany, przewiązany na piersi, opadający na plecy i upięty na lewym biodrze. Polichromia naturalistyczna w odsłoniętych partiach ciała, szaty i atrybuty złocone.
Późnobarokowa rzeźba o odmiennej stylistyce niż rzeźby w zwieńczeniu
Dobry.
Rzeźba drewniana, polichromowana i złocona, umieszczona w rokokowym retabulum ołtarza Świętej Rodziny. Całopostaciowe przedstawienie świętej Doroty, stojącej bokiem do widza, w lekkim kontrapoście, w prawej dłoni palma, lewą przyciska do piersi koszyk z różami. Rzeźba z warsztatu Johannesa Feega z Kiežmarku, być może dzieło jego starszego brata Franciszka Feega, wykonana około 1770 roku.
Andrzej Włodarek, "Św. Dorota", [w:] "Sakralne Dziedzictwo Małopolski", 2023, źródło: https://sdm.upjp2.edu.pl/dziela/sw-dorota